اخبار کرونا ویروس - آرشیو

چند دز واکسن بزنیم به طور کامل در مقابل کرونا ایمن می شویم؟

متخصص ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن کرونا در جهت جلوگیری از بروز فرم‌های شدید این بیماری، گفت: ممکن است حتی از تزریق دز چهارم هم عبور کنیم و دزهای بعدی هم لازم باشد؛ همه‌ اینها وابسته به این است که کرونا در دنیا چه عملکردی از خود نشان دهد.

ادامه مطلب

۱۷ پرسش و پاسخ علمی مهم درباره اُمیکرون

کرونا ویروسی که این روزها برای همه به یک هم نشین دائمی تبدیل شده و نام آن بر سر زبان همه افراد جامعه هست؛ اما سویه اُمیکرون آن کمی ناآشناتر و غریبه تر به نظر می‌رسد. در این گزارش به ۱۷ پرسش مهم در باره اُمیکرون پاسخ علمی داده‌ایم.

ادامه مطلب

اومیکرون تا چند روز منتقل می‌شود؟

این روزها مدت زمان قرنطینه امیکرون یکی از سوالات مهم مردم است که پاسخ‌های متفاوتی نیز در این باره ارائه می‌شود. اقتصاد آنلاین برای اطلاع بیشتر از شرایط ابتلا به اومیکرون و مدت قرنطینه آن، به مصاحبه با دکتر سیدمحمدرضا هاشمیان، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و استاد تمام در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پرداخت.

ادامه مطلب

سایه سنگین اُمیکرون بر سر مادران باردار ساوجی

شیوع سویه اُمیکرون و ورود کشور به موج ششم، وضعیت بسیاری از شهرها را به قرمز و نارنجی تغییر رنگ داد و در این شرایط تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به ویژه برای گروه‌های خاص از جمله مادران باردار ضروری است چرا که ابتلا به این سویه مشکلاتی از جمله زایمان زودرس در پی دارد.

ادامه مطلب