اومیکرون تا چند روز منتقل می‌شود؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۲ کد : ۱۷۵۰ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۱۲۳۵۷
این روزها مدت زمان قرنطینه امیکرون یکی از سوالات مهم مردم است که پاسخ‌های متفاوتی نیز در این باره ارائه می‌شود. اقتصاد آنلاین برای اطلاع بیشتر از شرایط ابتلا به اومیکرون و مدت قرنطینه آن، به مصاحبه با دکتر سیدمحمدرضا هاشمیان، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و استاد تمام در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از اقتصاد آنلاین، وی در مورد زمان قرنطینه برای اومیکرون توضیح داد: قرنطینه برای سویه اومیکرون، ۵ روز است اما خیلی از شواهد نشان‌دهنده این است که تا ۱۰ روز نیز قابلیت سرایت وجود دارد. اما چیزی که CDC اعلام کرده است و در کمیته علمی کرونا هم باید شاخص درنظر گرفته شود، فعلا همان عدد ۵ روز است.

هاشمیان افزود: علائم غالب معمولا آبریزش بینی، سردردهای شدید و عطسه هستند. درصورت تشدید علائم و یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، بیماری‌های قلبی و یا مشکلات کلیوی و سرطان‌ها بهتر است فرد به پزشک مراجعه کند. همچنین افرادی که واکسن نزده‌اند شانس مرگ و میری معادل ۹۷ برابر افرادی که واکسن زده‌اند، دارند. درواقع واکسیناسیون ۳ مرحله‌ای در کاهش گیرایی بیماری، کاهش مدت زمان بستری شدن در ICU و کاهش مرگ و میر تاثیر زیادی دارد.

 

وی همچنین گفت: در آخر این بیماری، در افراد مختلف به یک حالت بروز داده‌ نمی‌شود. در اکثر افراد مسئله خاصی بوجود نمی‌آید اما ممکن است در بعضی افراد علائم شدید با شدت بیشتری ظهور کند. سرعت سرایت نیز بسیار زیاد است.

 

این استاد در ادامه توضیح داد: در کل بهترین کار جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری با رعایت پروتکل هاست و بدانیم که واکسن موثر، واکسن ۳ مرتبه‌ای ایست و درصورت بروز علائم شدید حتما به پزشک مراجعه کنیم.

وی در پایان گفت: درصورت تشدید علائم و یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، بیماری‌های قلبی و یا مشکلات کلیوی و سرطان‌ها بهتر است فرد به پزشک مراجعه کند.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه کرونا ویروس امیکرون انتقال کرونا امیکرون


نظر شما :