ابتلای ۶۰ کودک ساوجی به کرونا

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۷۶۲ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۳۴۳
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از ابتلای ۶۰ کودک زیر ۱۲ سال به بیماری کرونا در مدت یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از ایرنا، «محمود کریمی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در شهرستان ساوه در نوبت اول ۹۲ درصد و نوبت دوم ۸۵ درصد بوده است و شهروندان باید نسبت به امر واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شرایط قرمز کرونایی اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از مجموع ۶۵ دانشگاه در سطح کشور رتبه ۱۷ در تزریق دُز سوم واکسن را به خود اختصاص داده و تاکنون ۳۸ درصد ساوجی ها نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: براساس آمارها در مدت یک ماه گذشته ۶۰ نفر از کودکان صفر تا ۱۲ سال در شهرستان ساوه به کرونا مبتلا شدند که ۴۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۶ نفر نیز کمتر از ۲۴ ساعت در مراکز درمانی تحت نظر بودند.

کریمی افزود: آمار ابتلای کودکان به کرونا در شهرستان ساوه در حالی که است که تاکنون تنها ۳.۴ درصد از کودکان ۵ تا ۱۲ ساله واکسن کرونا تزریق کردند.

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید نسبت به ضرورت دریافت واکسن کرونا توجه جدی باشند و این واکسن را مانند سایر واکسن‌های دوران نوزادی برای فرزندان خود تزریق کنند، زیرا که تاثیر مثبت واکسیناسیون بر جلوگیری از تشدید بیماری کاملا مشهود است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: در پیک ششم کرونا ۱۰ نفر از شهروندان ساوجی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶ نفر و به عبارتی ۶۰ درصد از متوفیان واکسن نزده و مابقی نیز سه دُز واکسن را تزریق نکرده بودند.

کریمی گفت: میانگین سنی افراد فوت شده ۷۸ سال بوده است و بیشترین گروه سنی بستری در بیمارستان‌های شهرستان ۳۰ تا ۳۹ ساله هستند در حالی که برخی بیماران بدحال نیز به علت کمبود تجهیزات پزشکی از شهرستان زرندیه به بیمارستان ساوه منتقل می‌شوند. 

وی تصریح کرد: کاهش ۹ درصد میزان بستری و همچنین کاهش ۲۱ درصدی موارد سرپایی نسبت به هفته گذشته در سطح شهرستان ساوه امیدبخش است که امیدواریم مردم نیز با تزریق هر چه سریعتر دُز سوم واکسن، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را با کادر درمان داشته باشند.

کلید واژه ها: واکسیناسیون کودکان دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :