سلامت - آرشیو

یُد رسانی به مادران باردار برنامه اولویت‌دار مراکز جامع سلامت ساوه است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: یُدرسانی به مادران باردار به صورت جدی و منسجم‌تر برنامه اولویت‌دار مراکز جامع سلامت شهرستان‌های ساوه و زرندیه است و چند مورد از عوارضی که به دلیل کمبود یُد در مادران باردار ایجاد می‌شود کم کاری و پرکاری تیروئید، کم توانی ذهنی، افزایش خطر سقط جنین در ماه‌های اول و پایانی بارداری است.

ادامه مطلب

تمامی مبتلایان به بیماری سالک در ساوه درمان شده یا تحت درمان هستند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به ابتلای افزون بر ۱۴۰ نفر به بیماری سالک در این شهرستان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون گفت: اکثر مبتلایان به این بیماری درمان شده و مابقی نیز تحت درمان هستند.

ادامه مطلب

برگزاری کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی در جهت حفظ و ارتقا سلامت مادر و نوزاد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه این کمیته ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن شهید رهنمون به همت دفتر مامایی معاونت درمان و با حضور معاون درمان دانشکده، سرپرست معاونت بهداشت، مدیر آموزش و پژوهش ، رئیس مجتمع بیمارستانی شهید مدرس و ۱۷ شهریور، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه، هیئت علمی گروه مامایی و گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشت، دبیران کمیته های بیمارستانی و ماما ها برگزار شد.

ادامه مطلب

ضرورت ثبت سفارش واکسن «آبله» در صورت نیاز/این افراد در مقابل آبله میمونی ۸۵ درصد ایمنی دارند

رئیس اسبق انستیتو پاستور ایران ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه ایمنی‌زایی واکسن آبله بر علیه آبله میمونی، تاکید کرد: اگر نیاز به تزریق این واکسن مجددا به وجود آید، باید از چند ماه قبل ثبت سفارش تولید آن صورت گیرد. قابلیت تولید واکسن آبله در کشور وجود دارد اما ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد تا به تولید در حجم انبوه برسیم.

ادامه مطلب

طراحی و تامین کیت های غربالگری اولیه آبله میمونی توسط انستیتو پاستور ایران

سرپرست انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به شیوع بیماری آبله میمونی در کشورهای مختلف و لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص بهنگام موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری اولیه اورتوپاکس ویروس را طراحی نموده و آماده توزیع به آزمایشگاههای منتخب شبکه آزمایشگاهی کشور است.

ادامه مطلب