آغاز طرح حاج قاسم سلیمانی برای تشخیص سریع کرونا در ساوه

۰۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۹۱ اخبار کرونا ویروس اخبار ویژه
تعداد بازدید:۲۵۴۱
طرح «حاج قاسم سلیمانی» برای انجام تشخیص هرچه سریعتر کرونا در ساوه آغاز شد.
آغاز طرح حاج قاسم سلیمانی برای تشخیص سریع کرونا در ساوه


به گزارش وب دا ساوه، دکتر محمود کریمی معاون بهداشت و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص شروع به کار این طرح گفت: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا در ساوه اجرا می شود.

وی هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

وی اظهار داشت: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

دکتر کریمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک تمامی نیروهای بسیجی و داوطلب در پیشبرد این هدف گفت: سازمان بسیج مستضعفین در تبعیت از فرمایش رهبر معظم انقلاب آماده همکاری گسترده خود را در سراسر شهرستان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا اعلام کرده است و کمک مردم و نیروهای داوطلب نیز نقش عمده‌ای در مبارزه با این ویروس و کنترل بیماری خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشکده تصریح کرد: این طرح از بیستم آبان ماه سالجاری ابلاغ و از نهم آذر ماه به صورت سراسری در چندین حوزه از جمله: رهگیری و رصد فعال بیماران و افراد مشکوک و مبتلا به کرونا، کاهش موارد بستری، کاهش موارد مرگ و میر و حمایت از گروه های در معرض خطر آغاز خواهد شد.

وی گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی در چندین حوزه فعالیت می کند و در ۳ زمینه مراقبتی، نظارتی و حمایتی اجرا می شود که در زمینه مراقبتی، همکاران مراقب سلامت و نیروهای داوطلب به منزل افراد کرونا مثبت مراجعه، افراد خانواده را رصد و اموزش های لازم و بسته های بهداشتی را در اختیارشان قرار می دهند.

دکتر کریمی با اشاره به بعد نظارتی این طرح که در سطح محلات فعالیت می کنند اشاره کرد و افزود: ۴ گروه شغلی با نظارت اداره صمت، کارشناسان بهداشت و ناجا رصد می شوند که با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و در حال حاضر محدودیت ۲ هفته ای، تنها گروه شغلی یک با رعایت پروتکل های بهداشتی مجوز فعالیت دارند و در صورت تخلف هریک از گروه های شغلی یک، دو، سه و چهار بنابر قوانین برخورد خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که این طرح کماکان بعد از رفع محدودیت ها نیز بر رعایت پروتکل ها به صورم محسوس و نامحسوس به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی در خصوص بعد حمایتی که از طرف خیرین و مراکز نیکوکاری تحت کنترل است ابراز داشت: هدف این بعد،حمایت از افرادی است که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده اند و بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی به این افراد داده می شود.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: ساوه برای اجرای این طرح به ۱۶ منطقه تقسیم شده است و تا به حال جلسات اولیه برگزار و از روز شنبه نهم آذر ماه فاز اصلی اجرا این طرح بطور رسمی و سراسری آغاز خواهد شد، همچنین تمامی مناطق روستایی ساوه نیز در این طرح رصد خواهند شد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر محمود کریمی طرح شهید سردار سلیمانی ساوه


نظر شما :