جراحی با احتمال قطع عصب و فلج شدن نیمه صورت با موفقیت در ساوه انجام شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۷ کد : ۵۶۴ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۷۰۷۴
دکتر نگین خسروی، متخصص گوش، حلق و بینی از جراحی پیچیده یک توده در بیمار ۸۵ ساله پرخطر خبر داد.
جراحی با احتمال قطع عصب و فلج شدن نیمه صورت با موفقیت در ساوه انجام شد

به گزارش وب دا ساوه، دکتر نگین خسروی متخصص گوش، حلق و بینی به عمل جراحی پیچیده و مشکل یک توده که دقیقاً بر روی تنه عصب صورت واقع شده بود، در بیمارستان شهید مدرس ساوه پرداخت.
وی افزود: بیمار خانم ۸۵ ساله مبتلا به فشارخون، دیابت و بیماری مزمن ریوی که از مدت ها قبل، در سمت راست صورت در ناحیه پاروتید از وجود یک توده شکایت داشتند به بیمارستان مراجعه کرد.
وی با اظهار اینکه متاسفانه این ضایعه اخیراً بسیار بزرگ و دردناک شده بود ادامه داد: در پاتولوژی توده، نوع بدخیمی و خوش خیمی با توجه به حجم نمونه سوزنی ناکافی، دقیق مشخص نشده بوده اما در گزارش های رادیولوژی و سونوگرافی و همچنین با توجه به درد و افزایش سایز، احتمال بدخیمی بیشتر برای بیمار مطرح میشد.
دکتر خسروی تصریح کرد: با توجه به بیماری های زمینه ای بیمار و تشخیص متخصصین قلب، ریه و بیهوشی جراحی بیمار، پرخطر محسوب میشد؛ همچنین با توجه به محل توده که دقیقاً بر روی تنه عصب صورت (فاسیال) واقع شده بود و لوب عمقی غده پاروتید را درگیر کرده بود، جراحی با احتمال قطع عصب صورت و فلج شدن نیمه راست صورت پرخطر به حساب می آمد.
وی با اشاره به اینکه انجام جراحی این موارد در مراکز درمانی شهرستان های کوچک که تجهیزات محدود است کار دردسر سازیست و بیمار معمولاً به تهران ارجاع داده می شود، گفت: با موافقت بیمار و تلاش های ریاست بیمارستان، همکاران تجهیزات پزشکی و اتاق عمل و با عنایت به لطف خداوند انجام این جراحی پیچیده در بیمارستان شهید مدرس ساوه با موفقیت انجام شد.
وی در پایان ابراز داشت: ابعاد تقریبی توده بعد از خارج کردن حدود ۸*۵ سانتی متر بود که برای تعیین دقیق نوع توده و اقدامات درمانی مورد نیاز بعدی جهت پاتولوژی ارسال شد و در حال حاضر وضعیت جسمی بیمار رضایت بخش و عملکرد عصب صورت  سالم و با سمت مقابل قرینه است.

کلید واژه ها: ساوه دانشکده علوم پزشکی توده جراحی متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان شهید مدرس


نظر شما :