بازدید رئیس اورژانس کشور از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه

۰۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۸ کد : ۲۱۷۰ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۶۲۵
دکتر جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور به همراه تنی چند از مسئولان این سازمان، امروز ۹ تیرماه، از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه، بازدید و از نزدیک در جریان امور و مسائل این مرکز قرار گرفت.

دانشکده علوم پزشکی ساوه

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، در نشستی که در ابتدای این بازدید در سالن جلسات این دانشکده برگزار شد، دکتر میعادفر ضمن تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان این دانشکده در مقابله با بیماری منحوس کرونا، به آثار و نتایج مقابله ملّی در برابر این بیماری اشاره کرد و گفت: هم اکنون که در برخی کشورها مدعی پیشرفت، بالای ۲۰۰ و حتی در برخی کشورها بالای ۳۰۰ نفر فوتی ناشی از کرونا گزارش می‌شود، در جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌، در چند روز گذشته موارد فوتی به صفر رسیده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و با واکسیناسیون کامل افراد جامانده، دیگربار شاهد روند صعودی این بیماری نباشیم و این مایه افتخار کشور ما می‌باشد.

جعفر میعادفر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، به شهادت ۱۹ نفر از نیروهای اورژانس کشور در ایام کرونا اشاره کرد و ادامه داد: از جمعیت حدود ۲۵ هزار نفری خانواده اورژانس کشور تقریباْ ۱۵ هزار نفر مبتلا به کرونا شدند و در زمانی که افراد از بیماران کرونایی ترس و وحشت داشتند نیروهای جهادی اورژانس با حضور در بالای سر بیماران با آغوش باز به درمان، مدیریت بیمار و انتقال آنان می‌پرداختند.

ایشان ضمن اشاره به گزارش بازدید کارشناسان فنی اورژانس کشور از مرکز فوریت‌های پزشکی ساوه، از عملکرد این مرکز اظهار رضایت کرد و گفت: خوشبختانه دانشکده ساوه جزء دانشکده‌هایی هست که کار و مأموریت خود را به خوبی پیش می‌برد.

رئیس اورژانس کشور در ادامه اظهار کرد از نقاط مثبت مرکز فوریت‌های دانشکده علوم پزشکی ساوه این است که مدیران این مرکز، خود دوشادوش سایر همکاران شیفت می‌دهند و این اقدام ضمن اینکه اقدامی شایسته و ارزشمند می‌باشد، باعث دلگرمی سایر همکاران می‌گردد.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در ادامه ضمن اشاره به عرض کم برخی از خیابان‌های ساوه بر استفاده بیشتر از ظرفیت اورژانس موتوری در این شهر تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به ساوه گفت: ان‌شاءالله این آمبولانس قبل از اربعین به ساوه اهداء خواهد شد و اولین مأموریت این اتوبوس اعزام به مراسم اربعین خواهد بود.

دکتر جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور

ایشان در پایان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه  اورژانس گفت: با مصوبه‌ای که از دولت خواهیم گرفت، اگر خیری بخواهد در جهت تأمین آمبولانس از طریق واردات کمک نماید با توجه به معافیت‌های گمرکی موجود در این زمینه، هزینه آمبولانس حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم دکتر محمود کریمی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه، ضمن عرض خوش آمد به دکتر میعادفر و هیئت همراه، به مسائل و چالش‌های موجود در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه اشاره کرد و گزارشی از عملکرد این مرکز ارائه نمود. کریمی همچنین از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل اورژانس ساوه در ایام کرونا تقدیر نمود.

همچنین صیدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه گزارشی از عملکرد این مرکز در طی سرپرستی خود ارائه کرد و چالش‌های اساسی اورژانس ساوه در حوزه‌های مختلف عملیاتی و ستادی را بیان داشت.

کلید واژه ها: دکتر جعفر میعادفر دانشکده علوم پزشکی ساوه مرکز فوریت های پزشکی ساوه اخبار شهرستان ساوه اخبار ساوه


نظر شما :