در اولین نشست بنیاد حامیان دانشگاه علوم پزشکی ساوه مطرح شد:

مسئولیت پذیری اجتماعی و پاسخ گویی اجتماعی نیاز انسان امروزی است

۳۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۲۸۷ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۶۹۲
اولین نشست بنیاد حامیان دانشکده علوم پزشکی ساوه با حضور رئیس، معاونین و تعدادی از معتمدین و نخبگان شهرستان، سه‌شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ در محل سالن شهید رهنمون این دانشکده برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ابتدای این جلسه رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به وجود بنیاد حامیان دانشگاه در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ جهان گفت: این بنیاد از طریق مشارکت های مردمی مدیریت می شود و ما نیز نیازمند چنین بنیادهایی هستیم.

مهدی مصری افزود: به دانشجویان علاوه بر آموزش دروس عمومی و تخصصی باید مسئولیت پذیری اجتماعی را نیز در آنها تقویت کرد تا بتوانند نیازهای جامعه را برطرف سازند تا نسبت به شهر و کشور خود حس تعلق و مسئولیت پذیری داشته باشند تا چنان چه به هر درجه ای از علم رسیدند در قبال کشور خودشان مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند.

وی افزود: بنیاد حامیان دانشگاه اگر چه برای دانشگاه های بزرگ است ولی دانشکده ها نیز نیازمند به این بنیاد هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: با توجه به رتبه خوب دانشکده علوم پزشکی ساوه در حوزه بهداشت و فوریت های پزشکی، امیدواریم بتوانیم در حوزه های فرهنگ سلامت، زیست دارویی با وجود 400 شرکت دارویی در شهر ساوه و زرندیه، وجود شهرک دارویی در زرندیه، این شهر را به قطب های فناوری دارویی و سلامت ارتقا دهیم و از وجود چنین پتانسیلی برای رسیدن به ارتقا سلامت استفاده کنیم.

همچنین دکتر آرام از شرکت کنندگان در این نشست با اشاره به نیاز مندی های جامعه دانشجویی ساوه و زرندیه، خواستار ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان شد. وی پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را برای دانشجویانی که دارای ایده، خلاقیت، ابداع و نوآور، دارای استراتژی تجاری سازی و برند سازی هستند لازم دانست و اشاره کرد ایده پردازان و نوآوران نیازمند به حمایت مادی و معنوی هستند.

دکتر آرام در حمایت از بنیاد حامیان دانشکده علوم پزشکی افزود: از نخبگان درخواست می کنم که حمایت خود را از بنیاد حامیان دانشکده علوم پزشکی ساوه اعلام کنند و ما نیز در مقابل پارک علم و فناوری را جهت حمایت از  ایده‌ها، خلاقیت‌ها، کارآفرینی و اختراع ها ایجاد کنیم.

ایشان در این راستا از خیرین نیز، جهت مشارکت اجتماعی شان دعوت کرد و خواستار حذف موانع خلاقیت شد.او موانع خلاقیت را محیط فرهنگی نامناسب، محیط اجتماعی نامناسب، محیط سازمانی نامناسب و عدم حمایت قوانین اداری از نخبگان دانست

وی در ادامه سخنانش هدف از بنیاد عام المنغعه دانشکده علوم پزشکی ساوه را دعوت از فرهیختگان، وارستگان فرهنگی، خیرین، پزشکان حوزه سلامت، مجموعه دانشگاهیان موجود و حمایت از ایده پردازان و نوآوران دانست.
همچنین معاون درمان این دانشکده ضمن ایراد سخنانی، تعریفی از مشارکت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی ارائه داد و هدف از تشکیل بنیاد عام المنغعه دانشکده علوم پزشکی ساوه را مسئولیت خطیر حفظ جان انسان ها دانست.  

کوورش دالوندی افزود: مشارکت اجتماعی به معنای همکاری و توافق داوطلبانه بین دو یا چند شریک برای دستیابی به مجموعه ای از اهداف در حوزه سلامت می‌باشد. این دستیابی به هدف شامل خودمراقبتی، همیاری متقابل، اقدام جمعی، همکاری بین بخشی، اتحاد برای ارتقا سلامت که نیازمند به حمایت ارگان های دولتی و بخش های خصوصی است. مسئولیت اجتماعی نیز مجموعه فعالیت هایی است که صاحبان سرمایه، بنگاه های اقتصادی به صورت داوطلبانه و به عنوان عضوی موثر و مفید در جامعه انجام می دهند که الزام به پاسخ گویی، الزام به توقعات گروه های ذینفع و پاسخ گویی واحدهای تولیدی و خدماتی و... است.

خبرنگار: سمیه اسکندری

 
 

 

 

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه بنیاد حامیان دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر آرام ساوه اخبار ساوه دانشگاه ساوه


نظر شما :