اعضای بدن جوان ساوجی به چهار بیمار حیات دوباره بخشید

۰۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰ کد : ۱۴۴۵ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۱۱۹۹
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اهدای اعضای بدن جوان ۳۱ ساله ساوجی که دچار مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار زندگی دوباره بخشید.دکتر کوروش دالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرحوم "محسن خان محمدلو" که بر اثر وقوع سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت.

مرتضی محمد خانلو روستای علیشاردکتر کوروش دالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرحوم "محسن خان محمدلو" که بر اثر وقوع سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت.

وی بیان کرد: با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان و پرستاری بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان شهید مدرس اما این جوان بر اثر ضربه شدیدی که در این تصادف از ناحیه سر دیده بود دچار مرگ مغزی شده و با گذشت چند روز از بستری شدن او، بامداد امروز (ساعت ۴ صبح) با رضایت خانواده جهت اهدای عضو به تهران منتقل شد.

دکتر دالوندی افزود: با انتقال این جوان به بیمارستان سینا تهران، اعضای بدن او شامل قلب، کبد و دو کلیه به چهار بیمار، حیات دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ خداپسندانه لبخند زندگی را بر لبان بیماران و خانواده‌ها آنان می‌نشاند، گفت: این دومین مورد اهدای عضو طی امسال در بیمارستان شهید مدرس ساوه بوده است که با رضایت خانواده، اعضای بدن به افراد نیازمند اهدا شد.

گفتنی است، پیکر آن مرحوم قرار است در زادگاهش واقع در روستای علیشار از توابع بخش خرقان شهرستان زرندیه به خاک سپرده شود.

انتهای پیام

کلید واژه ها: اهداء عضو اخبار ساوه دانشکده علوم پزشکی ساوه محسن خان محمدلو


نظر شما :

کاظم ۰۹ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۶
روح این جوان شاد وتسلیت به خانواده ایشان