آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در ساوه

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۸۴۶ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۶۳۸
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبر گزاری فارس، محمود کریمی صبح امروز در حاشیه مراسم نمادین آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۶ فروردین‌ماه سال آینده با هدف اجرای برنامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح در قالب ۸ تیم بهداشتی از مراکز عمومی مانند نظارت و بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس از جمله رستوران‌ها، بیرون‌برها، اغذیه‌فروشی‌ها، پایانه‌های مسافربری، ساندویچی‌ها، آش فروشی‌ها، قنادی‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌های بین‌راهی در راستای رعایت کامل پروتکلی‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کروناویروس اجرا می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: این طرح  همه روزه  از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب که با توجه به موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت ۲۴ قابل تغییر است.

کریمی با اشاره به این که سامانه ۱۹۰ هم برای ثبت گزارشات و شکایت‌های مردمی فعال است، بیان کرد: همچنین پایگاهها و مراکز جامع سلامت با ۵۰ درصد ظرفیت خدمات عادی، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.

وی گفت: پایگاه‌های اورژانس و پیش بیمارستانی نیز از ۹ صبح تا ۱۲ به‌صورت حضوری در کنار جاده‌ها فعال هستند و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ این طرح با ۱۸ پایگاه اورژانس و ۲۰ دستگاه آمبولانس به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: همچنین ۴ ایستگاه سلامت نوروزی در شهرهای پرندک، سیلیجرد، سلفچگان و کیلومتر ۸۴ جاده همدان فعال هستند و علاوه بر خدمات اورژانس، خدمات واکسیناسیون و آموزش ارائه می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سلامت مسافران نوروزی و مردم عزیز اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: پس از ۲ سال که سفرهای نوروزی به شکل جدی وجود نداشت، امسال با کاهش محسوس در کاهش بیماری کرونا با انجام واکسیناسیون مطلوب در شهرستان ساوه، سفرهای نوروزی آغاز شده و این اقدامات برای حفظ سلامت شهروندان انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: شهرستان ساوه موفق به کسب یکی از 5 رتبه برتر دانشکده علوم پزشکی در کشور به لحاظ اجرای واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در سال جاری شد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه طرح سلامت نوروزی سلامت


نظر شما :