دکتر مصری عنوان کرد:

ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی متمرکز در زرندیه در دستور کار است

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۷:۴۱ کد : ۵۳۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۸۳
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: مهارت‌آموزی ویژه برای کارشناسان اورژانس در حوزه امدادی و بهره‌گیری از تجهیزات ضرورت دارد که بر این اساس ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی متمرکز در زرندیه در دستور کار است تا بتوان با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی خدمات آموزشی کیفی را ارائه داد.
ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی متمرکز در زرندیه در دستور کار است

دکتر مهدی مصری دوشنبه 6 بهن ماه در آیین افتتاحیه پایگاه اورژانس جاده‌ای خیرساز برکت شهدای شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه که با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انجام شد، گفت: پایگاه‌های اورژانس از خدمات مورد نیاز در حوزه سلامت کشور هستند و در ساوه و زرندیه نیز تقویت و تجهیز پایگاه‌های اورژانس با توجه به حوادث متعدد رانندگی در جاده‌ها ضروری است و گامی مهم در راستای افزایش کیفیت خدمات‌ به مردم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: با افتتاح پایگاه جاده‌ای شهر زاویه هم اکنون ۶ پایگاه جاده‌ای اورژانس در شهرستان‌های ساوه و زرندیه فعالیت دارند و ایجاد یک پایگاه دیگر در کنارگذر ساوه به تهران در دستور کار قرار دارد.

رئیس علوم پزشکی ساوه، ایجاد اورژانس هوایی با توجه به حجم حوادث ترافیکی با هدف ارائه خدمات مطلوب و تسریع در انتقال مصدومین در ساوه و زرندیه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اعزام مصدومین به مراکز درمانی پیشرفته توسط بالگرد مدتی است که در این شهرستان در حال انجام بوده و با حمایت مالی برای ایجاد زیرساخت مناسب تسریع خواهد یافت.

وی بر ارائه خدمات کیفی توسط اورژانس تاکید کرد و گفت: مهارت‌آموزی ویژه برای کارشناسان اورژانس در حوزه امدادی و بهره‌گیری از تجهیزات ضرورت دارد که بر این اساس ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی متمرکز در زرندیه در دستور کار است تا بتوان با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی خدمات آموزشی کیفی را ارائه داد.

دکتر مصری در ادامه گفت: عملیات ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهر زاویه از سال ۹۷ با  برآورد ۱.۵ میلیارد تومانی آغاز شد اما با همکاری شهرداری و شورای شهر زاویه و کمک خیرین احداث آن تاکنون ۳۳۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، پایگاه اورژانس جاده‌ای شهر زاویه در شهرستان زرندیه  در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و ۱۲۰ متر بنا با اعتباری ۳۳۰ میلیون تومان افتتاح  شد. همچنین کلنگ طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع) شهر مامونیه مرکز شهرستان در مساحتی بالغ بر هزار متر مربع و افزودن بخش‌های ICU و CCUT، بخش اطفال، نوزادان، زنان و ... بر زمین زده شد که در حال حاضر با اعتبار اولیه دو میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

در این مراسم از سوی دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور از نیکوکارانی که در احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای شهر زاویه مشارکت داشتند،   با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین در جریان بازدید رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از بیمارستان ۲۵۰  تختخوابی در حال احداث ساوه به خبرنگاران گفت: در صورت تزریق قطره چکانی اعتبارات، احداث پروژه بیمارستان جدید ساوه افزون بر ۱۰ سال طول خواهد کشید اما امیدواریم با تغییر کاربری و واگذاری زمین‌های دانشکده و همچنین کمک خیرین عملیات اجرایی احداث آن تسریع یابد.

وی مجموع کمک‌های خیرین در ساوه و زرندیه از سال ۹۵ تاکنون را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس برآورد سال ۹۷ ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که با توجه به افزایش تورم این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه به تغییر وضعیت کرونایی ساوه به کم‌خطر و آبی اشاره کرد و افزود: یکی از نگرانی‌های ما این است که نتوانیم از این وضعیت مراقبت کنیم و عادی‌انگاری صورت بگیرد که همین کار ما را به پیک‌های بعدی سوق خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه پیک چهارم شرایط خاصی دارد، اظهار کرد: جهش‌های مختلفی ممکن است در پیک چهارم شکل بگیرد که خطر آن از پیک‌های قبلی بیشتر است لذا از مردم انتظار می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه شیوع پیک جدید را ندهند.

دکتر مصری به کاهش استفاده مردم از ماسک در روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: بی توجهی مردم نسبت به استفاده از ماسک موجب شده است که عفونت‌های آنفلوانزایی در سطح شهرستان مشاهده شود که البته تعداد آن زیاد نبوده و در صورت رعایت پروتکل ها شیوع آن نیز از بین خواهد رفت.

کلید واژه ها: ساوه دانشکده علوم پزشکی اورژانس جاده ای افتتاحیه فوریت پزشکی


نظر شما :