جراحی ۴ ساعته زوج جراح برای نجات مرد چاقو خورده از مرگ حتمی در زرندیه

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۹ کد : ۴۶۳۶ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۱۹۳
سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان زرندیه از نجات جان مرد ۳۹ساله در این بیمارستان خبر داد که به دلیل آسیب شدیدی که بر اثر اصابت چاقو دیده بود امیدی به زنده‌ماندن او نبود.

دکتر احسان فرهادی در گفت‌وگو با شبکه خبری ساوه و زرندیه اظهار کرد: بیمار بر اثر اصابت جسم برنده چاقو در قسمت چپ پشت قفسه سینه به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود که احتمال آسیب به قلب و ریه بیمار وجود داشت.

وی بیان کرد: بیمار با تنگی نفس، وضعیت نامناسب تنفسی و خونریزی فعال از زخم به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده بود و در بررسی اولیه کار لوله‌گذاری جهت تنفس بیمار انجام و خونریزی فعال جدار قفسه سینه کنترل و پس از پایداری شرایط به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) منتقل شد.

دکتر فرهادی افزود: باتوجه‌به احتمال آسیب قلبی در اثر چاقوخوردگی بیمار وجود داشت با انجام اکو و مشاوره قلبی متأسفانه امکان‌پذیرش قلب در مراکز درمانی مجهزتر در تهران و قم وجود نداشت و از طرفی ناپایداری حال بیمار و ریسک‌پذیر بودن آن احتمال مرگ بیمار وجود داشت و تصمیم به انجام عمل جراحی در بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه گرفته شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با حضور دکتر سمانه انصاری جراح این بیمارستان و نیز دعوت از همسرشان دکتر مجتبی کاشی که یک پزشک جراح در تهران بودند و البته هیچ تعهدی به این مرکز نداشتند و در یک اقدام انسان‌دوستانه، عمل جراحی انجام و پس از عمل جراحی چهارساعته و بازکردن قفسه سینه آسیب ریه، قلبی، عروقی و شریانی ترمیم و بیمار باحال عمومی خوب و علائم حیاتی پایدار به بخش ICU منتقل شد.

دکتر فرهادی با قدردانی از همکاری و وظیفه‌شناسی پزشک متخصص بیهوشی دکتر فراهانی که با تزریق خون و احیای بیمار نقش مهمی در بهبودی بیمار داشتند، تصریح کرد: بیمار پس از چهار روز مراقبت در بخش ICU به بخش جراحی منتقل و از علائم حیاتی پایدار و وضعیت تنفسی مطلوبی برخوردارند و خونریزی هم کاملاً کنترل شده است و روز گذشته از بیمارستان ترخیص شد.

وی تأکید کرد: این دومین عمل پیچیده در طی ۴ ماه اخیر در این بیمارستان بوده است که خوشبختانه با موفقیت انجام شده است فلذا باتوجه‌به وجود ظرفیت علمی و عملی بالای پزشکان این مرکز خواهان رسیدگی هر چه بیشتر مسئولین وزارت بهداشت جهت تأمین تجهیزات این بیمارستان و علی‌الخصوص دستگاه سی‌تی‌اسکن (که حدود ۶ سال در انتظار نوبت تخصیص هستیم) بوده که امیدواریم محقق شود.

کلید واژه ها: دکتر احسان فرهادی بیمارستان امام رضا زرندیه


نظر شما :