هشدار سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه نسبت به عادی انگاری کرونا

۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۲ کد : ۴۴۸ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس سلامت
تعداد بازدید:۱۱۸۵
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بعد از اعمال محدودیت‌ها با کاهش ابتلا بیماری کرونا روبرو هستیم، ولی این شرایط نباید ما را نسبت به رعایت پروتکل‌ها غافل کرده و به عادی انگاری گذشته بازگردیم.
هشدار سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه نسبت به عادی انگاری کرونا

به گزارش وب دا ساوه، دکتر محمود کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به ساده انگاری و سهل انگاری مردم در پیک دوم کرونا و در اردیبهشت ماه افزود: بعد از اعمال محدودیت ها در سراسر کشور و تشدید نظارت ها با کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کرونا مواجه شدیم اما باید توجه داشت که با ساده انگاری، بی توجهی و روزمرگی در مقابله با بیماری کرونا مانند: نزدن ماسک و رعایت نکردن پروتکل های  بهداشتی احتمال خیز چهارم کرونا ویروس زیاد می‌شود و کنترل آن با توجه به جهش ویروس و کرونای انگلیسی و وارد شدن آن به کشورهای همسایه به مراتب اتفاقات بدتری را رقم خواهد زد.
وی با دادن هشدار به صنایع ساوه و زرندیه خاطر نشان کرد: از پرسنل شاغل در صنایع و مدیران آنها، اصناف، دستگاه‌ها و بخش‌هایی که به پروتکل‌های بهداشتی پایبند بودند تشکر و قدردانی کرده و با توجه به اینکه کرونای انگلیسی به کشورهای همسایه نیز وارد شده است، از افراد شاغل در این صنایع خواستاریم تا حد امکان از هرگونه مسافرت خودداری نموده و همچنین از پذیرفتن مسافر نیز خودداری نمایند.
دکتر کریمی ادامه داد: برای کنترل بیشتر این بیماری، از تمام کسانی که اخیراً سفر داشته اند یا هرگونه علائم مشکوک به کرونا را حس کرده اند خواهشمندیم، سریعاً جهت ارزیابی به مراکز سلامت یا مرکز منتخب کووید 19 مراجعه نمایند. لذا از همه خانواده ها و اطرافیان فردی که مثبت شده است خواهشمندیم برای نمونه گیری و ارزیابی وضعیت خود به مرکز منتخب مراجعه و تا مشخص شدن وضعیت سلامت خود تا حد امکان از منزل خارج نشدوند و در مراکزی همچون فروشگاه ها، بانک ها و ... حضور پیدا نکنند.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان ساوه یکی از قطب های صنعت کشور محسوب می شود از تمامی افراد شاغل در کارخانه ها و صنایع خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک از بیماری کووید 19 از طریق بهداشت حرفه ای محل کار خود به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع رسانی کرده تا در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تیم نمونه گیری درمحل حاضر و نمونه گیری سرپایی را جهت کنترل شیوع بیماری انجام دهند.
وی در پایان با تاکید مجدد بر عدم ساده انگاری کرونا گفت: کرونا هنوز تمام نشده است و عادی انگاری و ساده انگاری ما در زمینه کرونا قطعا فجایع و اتفاقات بسیار بدتری را رقم خواهد داد لذا با زدن ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و تا حد امکان در خانه ماندن از ورود به پیک جدید کرونا جلوگیری کنیم و لازم است افراد کرونا مثبت تا 14 روز خود را ایزوله نمایند.

کلید واژه ها: هشدار کرونا دانشکده علوم پزشکی ساوه صنایع


نظر شما :