وضعیت ساوه از نظر شیوع کرونا دوباره زرد شد/نگرانی از خیز مجدد بیماری

۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۷ کد : ۵۹۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۲۵
وضعیت ساوه از نظر شیوع کرونا با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس از آبی به زرد تغییر کرد.
وضعیت ساوه از نظر شیوع کرونا دوباره زرد شد/نگرانی از خیز مجدد بیماری

به گزارش وب دا ساوه، دکتر محمود کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص اظهار کرد: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، ترددهای غیر ضروری درون شهری، پاساژ گردی، حضور در اماکن عمومی و تجمعات بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نزدن ماسک از سوی برخی از مردم باعث تند شدن شیب افزایش بیماری کووید ۱۹ و قرار گرفتن شهرستان ساوه در وضعیت زرد شد.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک در همه مراکز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: متاسفانه عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی برخی از بیماران مبتلا و حضور در اماکن و وسایل نقلیه عمومی، یکی از دلایل افزایش روزانه آمار بوده و در نهایت با بالا رفتن بیماران نیازمند به بستری، زنگ خطر در این شهرستان به صدا در آمده است.

وی با اظهار تاسف از حضور مردم در مراسم عروسی، ترحیم و دورهمی های خانوادگی بیان کرد: حضور میهمانان در این مراسم ها و ناقل بودن برخی از آنها موجب افزایش سرعت سرایت و انتقال ویروس کرونا شده و همانطور که در گذشته بارها تاکید کرده ایم رفتار ویروس متاثر از رفتار ماست و با ادامه این روند حتی قرمز شدن ساوه و تعطیلات مجدد دو هفته ای شهر دور از انتظارات نیست.

دکتر کریمی تاکید کرد: با توجه به رسیدن به روزهای پایانی سال و تحرک طبیعی بازار کار، شکننده بودن وضعیت شهرستان و برگزاری مراسم ها و تجمعات غیر مجاز به هر بهانه ای فرصتی به پرش و اوج گرفتن مجدد و بیر رحمانه ویروس را خواهد داد. 

وی در ادامه گفت: روند ابتلا به کرونا همچنان صعودی است و مشاهدات نشان میدهد هر نفر اگر بطور متوسط ۳ نفر را قبلا الوده می کرد، امروز این ویروس به متوسط ۷ نفر رسیده است، بنابراین توصیه و خواهش اکید ما ساده است: "عدم برگزاری هر گونه تجمع ، مراسم و دورهمی خانوادگی و استفاده دائم از ماسک در بیرون منزل به همراه شستشوی مکرر دست ها و حفظ فاصله گذاری اجتماعی.

وی در پایان ابراز داشت: امیدوارم این تغییر رنگ که یک زنگ خطر جدی برای ماست از خواب عادی انگاری ما را بیدار کرده باشد و هنوز معتقدم برای بازگشایی ها با این شکل و ظرفیت در تالارها، برگزاری و راه اندازی نمایش و برنامه های هنری در سالن های شهر ساوه احساسی عمل کردیم و آمپلی فایر را دست ویروس دادیم.

کلید واژه ها: کرونا ساوه دانشکده علوم پزشکی زرد


نظر شما :