آغاز رسمی فعالیت‌های آموزشی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی ساوه

۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۲ کد : ۵۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۷۱
همزمان با آغاز رسمی سال تحصیلی جدید بر اساس تقویم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیتهای آموزشی دانشکده علوم پزشکی ساوه از تاریخ ۱۵ شهریور آغاز گردید.

همزمان با آغاز رسمی سال تحصیلی جدید بر اساس تقویم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیتهای آموزشی دانشکده علوم پزشکی ساوه از تاریخ ۱۵ شهریور آغاز گردید.

به گزارش وب دا ساوه به نقل از مفدا، در این ترم نیز برای دومین ترم متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا مبنای شروع کار در دروسِ تئوری فعلا به صورت مجازی از طریق سامانه آموزش مجازی دانشکده و آموزش آنلاین است و دانشجویان از پشت قاب‌های مجازی و الکترونیکی آموزش خود را در ترم جدید تجربه خواهند کرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی قبلی، دوره‌های آموزشی کارآموزی و کاورزی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی ساوه به صورت پلکانی شروع شده و دانشجویان در محیط‌های بالینی مشغول به گذراندن دوره‌های کارورزی خود هستند و زمانبندی به گونه‌ای است که تراکم دانشجو در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی کم شود و دانشجویان خوابگاهی از ظرفیت خوابگاه‌ها استفاده نمایند.

دکتر کوهستانی پس از بازدید از بیمارستان شهید مدرس در روز اول کارورزی دانشجویان، روند اجرای کارورزی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مطلوب گزارش کرد.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل وزارت بهداشت جهت حضور دانشجویان بیان کرد: به دلیل اینکه دانشجویان علوم پزشکی باید دروس عملی و کارورزی خود را در بیمارستان‌ها و محیط‌های بالینی بگذرانند لازم بود در این اماکن حضور یابند. البته این اختیار به دانشجویان داده شد که در صورتی که تمایل به حذف دروس کارآموزی و یا تئوری و اخذ این دروس در ترمهای آتی را دارند، درخواست کتبی خود را به واحد آموزش دانشکده ارایه نمایند.

معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اقداماتی به شرح ذیل انجام گردیده است:
۱- تهیه و توزیع وسایل حفاظت فردی (ماسک، گان، شیلد، دستکش و…) در بخش‌های بالینی برابر پروتکل اجرایی همان بخش.
۲- تهیه و توزیع وسایل حفاظت شخصی شامل ماسک و ژل ضد عفونی دست در بین دانشجویان خوابگاهی.
۳- ضد عفونی و سم‌پاشی خوابگاه‌ها.
۴- توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف و در خوابگاه‌ها.
۵- اسکان دانشجویان به صورت حداکثر دو نفر در یک اتاق.

کلید واژه ها: سال تحصیلی دانشکده پرستاری ساوه کرونا آموزش مجازی دانشجویان


نظر شما :