ساوه تا پایان محدودیت ها در وضعیت بحران قرار دارد/افزایش مرکز منتخب تست کووید۱۹ از ۲ مرکز به ۵ مرکز

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۵ کد : ۳۰۶ سلامت اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۹۲۲
دکتر محمود کریمی معاون بهداشت و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه از تبدیل وضعیت بحرانی شهرستان به وضعیت هشدار خبر داد.
ساوه تا پایان محدودیت ها در وضعیت بحران قرار دارد/افزایش مرکز منتخب تست کووید۱۹ از ۲ مرکز به ۵ مرکز

 

به گزارش وب دا ساوه، سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص گفت: وضعیت شهرستان ساوه تا پایان محدودیت ها قرمز است و طبق لیست اعلامی از سوی وزارت بهداشت وضعیت شهرستان از روز شنبه پانزدهم آذر ماه سالجاری به نارنجی تبدیل خواهد شد.

دکتر کریمی ضمن تشکر از مشارکت، همدلی و همکاری تمامی نهادها و همشهریان عزیز در اجرای طرح "حاج قاسم سلیمانی" و رعایت پروتکلهای بهداشتی افزود: واقعیت این است که فاصله بین وضعیت قرمز و نارنجی عدد یک است، یعنی بعنوان مثال با بستری شدن ۹ نفر وضع نارنجی و با بستری شدن ۱۰ نفر وضعیت قرمز خواهد شد، لذا در صورت رعایت نکردن و عدم توجه به موارد بهداشتی سریعا تغییر وضعیت خواهیم داد.

وی ابراز داشت: تغییر وضعیت از رنگ نارنجی و رسیدن به وضعیت زرد و سفید منوط به اجرای صحیح و دقیق طرح شهید سلیمانی است.

دکتر کریمی در خصوص طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: با همراهی و همدلی تمامی ارگان ها، اصناف، مردم و سایر بخش های جامعه، قرار است در راستای این طرح، میزان بستری ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در ۳ ماه کاهش یابد، همچنین میزان مرگ و میر در یک ماه ۱۰ درصد و ۴۰ درصد در ۳ ماه کاهش پیدا کند.

وی طرح شهید قاسم سلیمانی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با اجرای این طرح است که میتوانیم هوشمندانه، هدفمند و امیدوارانه به جنگ کووید ۱۹ برویم و با هوشیاری اجتماعی و قرنطینه های هوشمند، ۳ درصد افراد بیماری را که در جامعه وجود دارند، از جامعه دور کنیم تا مجبور به تعطیلی های طولانی مدت نباشیم.

وی ادامه داد: مراکز منتخب دولتی تست کووید ۱۹ در شهرستان های ساوه و زرندیه از ۲ مرکز به ۵ مرکز ارتقا یافته است و همچنان در صدد هستیم تا پایان ماه جاری ۲ مرکز دیگر به این مراکز اضافه نماییم و به ۷ مرکز برسانیم.

دکتر کریمی در پایان از مردم و تمامی نهادها و ارگان ها خواست تا با همکاری در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و همچنان رعایت پروتکلهای بهداشتی، وضعیت شکننده شهرستان را به عقب برنگردانند و یاری رسان کادر بهداشت و درمان در شکست این ویروس باشند.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر محمود کریمی موج سوم کرونا


نظر شما :

Kamran ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۰
سلام من با بالا بودن انزیم قلبی ب بیمارستان مراحعه کردم و بعد دیدن ازمایشم پزشک گفت شما مثبت هستی خاطر همین قلب شما در گیر شده و الان هم سمت چپم گرفتگی داره البته قراره دوروز ذیگه هم برم تست بدم ب نظر شما اسپری چیزی استفاده کنم