آنتی بادی بدن چه افرادی زودتر در برابر کرونا کاهش می یابد؟

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۹ کد : ۲۳۱۵ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۱۵۹۵
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ایمنی ایجاد شده پس از دریافت دُز واکسن کرونا در بین افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای در مدت زمان کمتری نسبت به سایر افراد کاهش می‌یابد.

دکتر مجتبی ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای تیرماه در ساوه و زرندیه اظهار کرد: در این مدت موارد ابتلا به بیماری به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و علاوه بر مراجعات سرپایی، آمار بستری و فوتی‌های این بیماری نیز به یکباره افزایش یافت.

وی بیان کرد: خوشبختانه تعداد موارد بستری کرونایی در ساوه به نسبت موارد مثبت افزایش چندانی نداشت و در حال حاضر بطور متوسط روزانه حدود ۲۵ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

وی با اشاره به فوت هفت نفر در پیک اخیر کرونا گفت: کمترین میزان فوتی‌های کرونایی ساوه مربوط به پیک اخیر کرونا بود که از این تعداد سه نفر هیچ واکسنی را در هیچ برهه زمانی دریافت نکرده بودند و سه نفر دیگر نیز تنها دو دُز واکسن دریافت کرده بودند و فاصله بیش از ۹ ماه از دُز قبلی گذشته بود که بیانگر آن است که ایمنی و آنتی بادی در افراد سالمند در مدت زمان کوتاهی کاهش پیدا می‌کند و نیاز به تزریق دُز یادآور است.

دکتر ذکایی با اشاره به اینکه شدت بیماری در جهش اخیر کمتر از گذشته بوده است، گفت: باید دید جهش‌های بعدی احتمالی کرونا تا چه میزان اثر سوء دارد، البته اطلاعی از تغییر جهش ویروس و میزان قدرت سرایت در آینده وجود ندارد بنابراین ضرورت تزدیق دُز یادآور، دو چندان است.

وی از افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص خواست تا هر چه سریعتر نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن اقدام کنند و افزود: افراد دارای ضعف سیستم ایمنی بدن کاندیدای فوت کرونایی در هر پیک از بیماری هستند و تنها راهکار جلوگیری از ابتلای شدید منجر به فوت، تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌هاست.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه بطور متوسط بین ۴۰ الی ۵۰ نفر خدمات سرپایی درمان بیماری کرونا را دریافت می‌کنند که افزایش قابل ملاحظه‌ای ندارد و چنانچه میزان واکسیناسیون افزایش یابد و پروتکل ها رعایت شود شاهد کاهش حتی موارد سرپایی خواهیم بود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه مناسب نیست، گفت: تا مادامی که ویروس در جامعه در حال جولان دادن و چرخش است، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه هوا و تزریق دُز یادآور واکسن توصیه می‌شود تا جامعه ای ایمن در برابر کرونا داشته باشیم.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه افزایش دز یادآور کرونا ویروس کرونا


نظر شما :