معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد

افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعان سرپایی کرونا در ساوه

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۲۵۹ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۱۰۹۹
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: میزان بستری‌ها در مراکز درمانی ساوه و زرندیه افزایش یافته و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعان سرپایی در هفته اخیر بودیم.

به گزارش دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر مجتبی ذکائی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: در هفته‌های اخیر میزان مراجعه به مراکز درمانی افزایش یافته و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعات سرپایی بودیم که نتیجه آن افزایش موارد بستری و فوتی بوده است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۴۰ مورد بستری در ساوه و زرندیه ثبت می‌شود، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، برگزاری مراسم در فضای باز، شستشوی مرتب دست‌ها و توزیع نذورات به شکل بسته‌بندی یا جیره خشک، تنها راه جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس در این ایام است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: مهم‌تر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق دز یادآور است و در صورتی که ۶ ماه از تزریق دزهای قبلی گذشته باشد شهروندان می‌توانند نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

ذکایی با اشاره به واکسن‌های موجود در مراکز بهداشتی گفت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، فخر رازی و اسپایکوژن در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی برای تزریق مردم موجود است.

وی ادامه داد: این مراکز از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال هستند و شهروندان می‌توانند برای تزریق مراجعه کنند و همچنین کانکسی نیز در مرکز شهر از ساعت ۱۸ تا ۲۱ آماده خدمت رسانی به همشهریان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد: از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود استفاده از ظروف یک بار مصرف، استفاده از سطل‌های زباله در مجاور ایستگاه‌های صلواتی، کاهش زمان مراسم‌، استفاده از تهویه، توزیع نذورات به صورت بسته بندی را مورد توجه قرار دهند.

ذکایی بیان کرد: شهروندانی که علائمی مانند سرفه، تب و سرماخوردگی دارند از حضور در هیئت‌ها و اماکن عمومی پرهیز و عزاداری‌ها را در منزل انجام دهند.

ذکایی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: به نظر می‌رسد تنها راه کنترل بحران موجود، قطع زنجیره انتقال این بیماری است که این امر تنها از طریق کاهش حضور در اجتماع، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) و واکسیناسیون محقق می‌شود.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه اخبار کرونا افزایش آمار کرونا دکتر مجتبی ذکائی افزایش بستری ها کرونا


نظر شما :