دو مرکز خدمات جامع سلامت در ساوه افتتاح شد(گالری فیلم)

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۵ کد : ۲۰۷۳ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۱۲۶
در مراسمی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری ساوه، مسئولان دانشکده علوم پزشکی، خیرین حوزه سلامت و دکتر علی جراحی‌زاده خیر مدرسه ساز و حوزه سلامت دو مرکز خدمات جامع سلام و فوریت‌های پزشکی در شهرک فجر و بلوار سیدجمال الدین اسدآبادی افتتاح شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه یکشنبه اول خردادماه ۱۴۰۱ در افتتاح این دو طرح حوزه سلامت و نیز آیین تجلیل از خیر نیکوکار دکتر علی جراحی زاده گفت: با افتتاح پروژه مرکز جامع سلامت و فوریت‌های پزشکی دکتر علی جراحی زاده ۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرک فجر ساوه از نعمت خدمات جامع سلامت بهره‌مند خواهند شد.

محمود کریمی با قدردانی از اقدامات خیرخواهانه دکتر علی جراحی زاده در تامین هزینه احداث این طرح اظهار کرد: هر چقدر سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شود و اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد میزان مراجعات به مراکز درمانی کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال سه مرکز جامع سلامت دیگر به بهره برداری برسد. البته برای راه اندازی هفت مرکز جامع سلامت دیگر تا سه سال آینده هدفگذاری شده است.

سرپرست علوم پزشکی ساوه در خصوص افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سرداران نیز گفت: بدلیل حجم بالای اتباع ساکن در ساوه راه اندازی یک مرکز خدمات جامع سلامت ضروری بود که با تامین اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان توسط کمیساریای عالی سازمان ملل و خیرین در فاز نخست برای ۲۰ هزار نفر و در فاز بعدی به ۳۰ هزار نفر خدمات لازم در این مرکز به ساکنین منطقه و نیز افاغنه ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این مرکز که در زیربنایی معادل ۶۰۰ متر مربع احداث شده است دو پزشک، ماما و پرستار به روستاهای بخش مرکزی و اتباع افاغنه نیز خدمات لازم را ارائه می دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی جراحی زاده نیز در سخنانی با اشاره به ساخت مدرسه و سالن ورزشی در ساوه گفت: در کنار مدرسه سازی خیلی مصمم بودم که یک پروژه‌ای در حوزه سلامت در مناطق کمتر برخوردار شهر راه اندازی شود.

وی بیان کرد: خدمت به حوزه آموزش و سلامت موجب تشکیل جامعه‌ای سالم و پویا خواهد شد و چه خوب است هر کس با هر توانی که دارد برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و سلامت مشارکت کند تا نسلی با برخورداری از دانش و تکنولوژی بالا تحویل جامعه دهیم.

دکتر جراحی زاده با اشاره به پروژه نیمه تمام بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه، از واگذاری قطعه زمینی به ارزش حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه این بیمارستان به دانشکده علوم پزشکی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت سایر خیرین این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

در این آئین با اهدای تندیس و هدایایی از اقدام خیرخواهانه دکتر جراحی زاده تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است دکتر علی جراحی زاده ساوجی از خیرین مدرسه ساز و حوزه سلامت، متخصص اعصاب و روان مقیم آمریکا است. از اقدامات فرهنگی او می‌توان به ساخت بیش از چهار مدرسه و یک خوابگاه و ساخت متعدد ساختمان‌های جانبی وابسته به آموزش و پرورش در شهر ساوه اشاره کرد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه مجمع خیرین سلامت افتتاح خیرساز مرکز جامع سلامت دکتر علی جراحی زاده


نظر شما :