۷۸ درصد ساوجی‌های بالای ۱۲ سال حداقل یک دزُ واکسن دریافت کردند

۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۱ کد : ۱۵۰۱ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۴۲۲
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: تاکنون ۷۸ درصد از افراد بالای ۱۲ سال و جمعیت هدف این شهرستان حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند.

دکتر «محمود کریمی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان زرندیه نشان می‌دهد تنها با اندکی غفلت و ساده‌انگاری شرایط متفاوت خواهد شد.

وی بیان کرد: باید ۸۵ درصد جمعیت هدف هر دو نوبت واکسن را دریافت کنند تا گردش ویروس در جامعه متوقف شود و این مهم باید در کوتاهترین زمان ممکن صورت گیرد زیرا که روند طولانی واکسیناسیون سبب از دست رفتن فرصت طلایی برای توقف ویروس خواهد شد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: آمار تزریق روزانه واکسن از ۹ هزار دز امروز به یک هزار دز در روز رسیده است که خطر شیوع بیماری و شرایط قرمز کرونایی را دوچندان می‌کند.

کریمی عنوان کرد: برای توقف گردش ویروس باید به پوشش ۸۵ درصدی واکسن رسیده و سپس برای سالمندان، بیماران و گروه‌های در معرض خطر هر ۶ ماه واکسن تکرار شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون عمومی در شهرستان ساوه از اردیبهشت ماه آغاز شده است که تاکنون ۷۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال حداقل یک دز واکسن را دریافت کردند اما در برخی سنین مانند ۵۵ سال به بالا ۹۰ درصد واکسینه شدند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ضمن هشدار در زمینه توقف در روند کاهش موارد ابتلا گفت: بیماران سرپایی در سطح شهرستان نسبت به هفته گذشته نیم درصد افزایش یافته است و این زنگ خطر جدی برای پیک ششم بیماری محسوب می‌شود.

کریمی بیان کرد: سرعت و پوشش واکسیناسیون باید افزایش باید در حالی که برخی اصناف همچنان برای واکسیناسیون مقاومت می‌کنند به طور مثال ۳۵ درصد نانوایی‌ها و ۳۸ درصد آرایشگاه‌های زنانه در ساوه تاکنون واکسینه نشدند.

وی گفت: برخی مناطق شهری و روستاهایی همچون امام آباد در شهرستان ساوه پوشش زیر ۶۰ درصدی واکسن دارند که این آمار بسیار نگران کننده است و از مردم درخواست داریم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان نسبت به واکسیناسیون اهتمام ویژه داشته باشند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: اتباع مهمانشهر نیز تاکنون ۶۰ درصد واکسن دریافت کردند در حالی که ۶ هزار دز نیز سهمیه واکسن تولید کشور هندوستان ویژه اتباع اختصاص یافته است.

کلید واژه ها: دکتر محمود کریمی دانشکده علوم پزشکی ساوه واکسن


نظر شما :