کمک ۱۶۰۰ میلیارد تومانی و مشارکت ۴۰۰ میلیاردی توسط خیرین

۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۴۴۹ اخبار و رویدادها اخبار خیرین
تعداد بازدید:۵۷۲
سید محمد طباطبایی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ساخت مرکز قلب در ساوه با قدردانی از مشارکت خیران گرانقدر در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور گفت: خوشبختانه وجود خیرین در حوزه سلامت باعث افزایش زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی شده و این عزیزان به هرجایی پای بگذارند باعث پیشرفت در آن منطقه می‌شوند.

کلنگ احداث مرکز قلببه گزارش دانشکده علوم پزشکی ساوه به نق از خبرگزاری فارس

وی با قدردانی از خیر گرانقدر در خصوص تامین 15 میلیارد تومان برای ساخت مرکز قلب ساوه بیان داشت: طبق تفاهم نامه‌  صورت گرفته تاکنون این خیر گرانقدر بخشی از هزینه را پرداخت کرده است که با مساعدت دولت و وزارت بهداشت و همچنین مسئولان شهرستان این کار سرعت خواهد گرفت.

معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه افتتاح مرکز قلب یک ضرورت جدی برای مردم شهرستان است، گفت: رسیدگی و درمان بیماری‌های قلبی در کشور ما در اولویت قرار دارد چراکه بر اساس آمار بیشترین بیماری‌ها مربوط به قلب است.

طباطبایی افزود: علیرغم اینکه اکثر بیمارستان‌های ما اکنون درگیر کرونا هستند اما نباید مشکلات قلب در کشور را فراموش کرد که ساخت این مرکز قدم بلندی در این راستا بوده است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات مجمع خیرین سلامت کشور را ارتباط دهی خیرین با شهرهایی که نیاز به تامین زیرساخت دارند عنوان کرد و بیان داشت: در شهری مثل ساوه که با وجود افزایش روزافزون جمعیت فاقد مرکز قلب بود، این اقدام یک کار بزرگ برای مردم این شهر محسوب می‌شود و به عنوان یک صدقه جاریه ثمرات آن هم در زندگی خیر و هم در امور مردم رویت خواهد شد.

معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد تومان مشارکت مردمی صورت گرفته است،گفت: استان مرکزی خوشبختانه در این موضوع پیشتاز بوده و همین کمک‌ها باعث ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر کشور شده است.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت کشور در بحث کمک مومنانه نیز پای کار بوده و 400 میلیارد تومان نیز در این بخش صرف کرده است.

 کلنگ‌زنی احداث مرکز خدمات جامع سلامت آوه در ساوه

امروز همچنین در مراسمی با حضور معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور مرکز خدمات جامع سلامت آوه در ساوه کلنگ زنی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در حاشیه این مراسم گفت: هم اکنون در سه بیمارستان (دولتی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی) در مجموع ۲۵۰ تخت فعال است که با توجه به جمعیت و نیاز درمانی در مجموع باید ۴۰۰ تختخوابی را دارا باشد که با کمبود ۱۵۰ تخت مواجه است.

مهدی مصری اظهار کرد: هم اکنون ۱۶ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در شهرستان ساوه به مردم خدمات ارایه می‌دهد.

وی اظهار کرد: مساحت پروژه ۳۰۰۰ متر مربع با زیر ۱۵۰۰ متر مربع است که ظرف ۱۸ ماه ساخته خواهد شد. زمین این مرکز خدمات جامع سلامت از سوی خیر اهدا شده است  و با مشارکت خیرین(۵۰ درصد) ساخته می‌شود.

انتهای پیام/خ

کلید واژه ها: کمک 1600 میلیارد تومانی خیرین دانشکده علوم پزشکی ساوه مشارکت


نظر شما :