کرونا، سبک زندگی و پسا کرونا

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۶ کد : ۱۴۴۶ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس سلامت
تعداد بازدید:۲۳۱۷
بیماری کرونا رویدادی جهانی است که وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای جوامع ایجاد کرده و باعث به وجود آمدن بحرانی شده است که برای مقابله با آن، نیازمند اقدامات جهانی و ضروری است.

کرونا؛ سبک زندگی و پسا کرونا

 

دکتر محمود کریمی در ارتباط با زندگی در دوران پس از کرونا گفت: از زمانی که کرونا و واژه کووید ـ ۱۹ در ذهنها وارد شد، زندگی فردی و اجتماعی انسان دچار تغییرات زیادی شد. به طوری که مردم برای ادامه روند زندگی با چالشهای گوناگونی مواجه شدند و تمام ابعاد زندگیشان تحت تأثیر قرار گرفت.
بیماری کرونا رویدادی جهانی است که وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای جوامع ایجاد کرده و باعث به وجود آمدن بحرانی شده است که برای مقابله با آن، نیازمند اقدامات جهانی و ضروری است. سبک زندگی بسیاری از مردم در ایام پساکرونایی تغییر کرده است؛ به طوری که تغییرات بوجود آمده در دوران نوین پساکرونایی، باعث بروز سبکهای جدیدی از زندگی در میان مردم شده است.


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: انزوای فردی و قرنطینه وافزایش مصرف و گرایش به رسانه های سرگرم‌کننده مجازی و ویدئدیی در این دوران بسیار تشدید شده است؛ طوریکه ماندن کودکان در خانه و حضور از راه دور و مجازی در مدرسه و دورکاری ادارات علاوه بر افزایش مصرف اینترنت با مصرف ویدئو و بازی در خانه همراه بوده است که باعث تغییرات آشکاری در زندگی گردیده است.


این عضو هیات علمی گفت: در دوران پس از همه‌گیری ویروس کرونا افراد با روشی متفاوت تر از قبل به  کار و مسافرت و زندگی می پردازند و فعالیت‌های روزمره آن‌ها مانند زمان غذا خوردن و نحوه برقراری ارتباط با اعضای خانواده دچار تغییرات اساسی می گردد. از لحاظ جنبه های روانی افرادی که به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اختلالات وسواس‌ اجباری و پارانویا (بدگمانی و سوءظن شدید) مبتلا هستند، ممکن است در این دوران با تلاطم‌های سختی مواجه شوند به طوری که زندگی و روزمرگی شان دچار چالش گردیده است.


محمود کریمی در ادامه افزود: طبق تحقیقات علمی بحران کرونا، با تشدید رکود اقتصادی، کاهش ازدواج و افزایش نگرانی و با اطمینان نسبت به آینده، تأثیری جدی بر باروری داشته و سطح باروری را کاهش خواهد داد این امر هشداری جدی جهت یک برنامه ریزی کارآمد در زمینه بهداشتی و جمعیتی را گوشزد می کند.


معاون بهداشت دانشکده در پایان گفت: آنچه با عنوان بیماری کرونا از ووهان چین شروع شد و جهان را دچار یک هراس و واگیری همه جانبه کرد تغییرات زیادی را بر سبک زندگی و شیوه زیست جهانی وارد کرده است شیوه هایی که نسبت به گذشته کاملا" بی سابقه بوده است و اختلال در زندگی اجتماعی و انزواطلبی وپیامدهای جبران ناپذیری را به همراه دارد.

 

کلید واژه ها: کرونا سبک زندگی و پسا کرونا دکتر محمود کریمی


نظر شما :