رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه:

ویروس در پیک پنجم کشنده‌تر است / مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند

۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۶ کد : ۱۲۸۶ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس سلامت
تعداد بازدید:۶۴۱
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد کشنده‌تر بودن ویروس کرونا در پیک پنجم هشدار داد.

دکتر مهدی مصری

مهدی مصری در گفتگو با خبرنگار مفدا ساوه گفت با توجه به شرایط کرونایی و شروع پیک پنجم آن، با گذشت زمان شاهد پیچیدگی و جهش یافتگی ویروس کرونا هستیم. در پیک پنجم سرایت بالای بیماری و شدت علائم بیماری و کشندگی آن هشدار دهنده است. لذا به کلیه همشهریان عزیز در شهرهای ساوه و زرندیه توصیه می‌کنم به شدت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت زمان در شرایط فعلی، باید سریع وارد میدان عمل شویم و شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد. این فاصله گذاری چه در محل کار، چه در منزل و هر جایی که مردم حضور دارند باید رعایت گردد.

دکتر مهدی مصری به تسریع روند واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از مردم واکسینه شده‌اند ولی تا واکسیناسیون کامل نگردد شانس درگیری ریوی بعد از واکسن نیز وجود دارد. 

وی گفت: واکسیناسیون را به شدت و سرعت بیشتری انجام می‌دهیم ولی تا زمانی که جمعیت هدف به طور کامل واکسینه شوند نیازمند به زمان بیشتری هستیم تا روند واکسیناسیون با موفقیت انجام پذیرد و در این فاصله هیچ راهی جز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نداریم. آن چه در وهله اول مهم قلمداد می‌شود این است که مردم نسبت به سلامتی خودشان، سایر اعضا خانواده‌شان و دیگر مردم احساس مسئولیت داشته باشند و این امر تحقق نمی‌یابد مگر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده همگانی از ماسک.

وی افزود: اگر در پیک پنجم طی دو سه هفته آینده شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت گردد دچار بحران و چالش نمی‌شویم، این درحالی است که در شهر ساوه مقدار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ۵۰ درصد است که بسیار نگران کنده و خطرساز است و پیامد آن افزایش مرگ و میر می‌باشد.

دکتر مصری در ارتباط با ساختارهای بهداشتی و درمانی در پیک پنجم ابراز نگرانی کرد و گفت: در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ساختارهای بهداشتی و درمانی توانایی پذیرش حجم بالای بیماران را نخواهند داشت.

مصری افزود اگر سرایت بیماری و شدت روند بیماری افزایش پیدا کند ممکن است ساختارهای درمانی توانایی پاسخگویی به تعداد بالای بیماران را نداشته باشند که قطعا دچار مشکل خواهیم شد. 

ایشان ضمن درخواست از دیگر ادارات و سازمان‌ها جهت انجام بازرسی در صنوف مربوطه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط آنان گفت در حوزه واکسیناسیون نیز هلال احمر و بسیج و دیگر ادارات به کمک و یاری دانشکده علوم پزشکی بیایند تا فرایند واکسیناسیون تسریع پیدا کند و در کنار آن با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده همگانی از ماسک در جامعه، از پیک پنجم با اطمینان خاطر بیشتری گذرخواهد شد.

 

کلید واژه ها: دکتر مهدی مصری دانشکده علوم پزشکی ساوه کرونا ویروس اخبار کرونا کرونا ویروس دلتا


نظر شما :