حواشی کرونا در ساوه؛ از ضرب و شتم بازرس تا بازداشت باغدار

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۸ کد : ۹۷۹ اخبار کرونا ویروس اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۱۷۷
۶ روز از قرمز شدن شهرستان های ساوه و زرندیه با اوج گیری شمار مبتلایان به کرونا می گذرد و به نظر می رسد ناهمراهی برخی شهروندان با توصیه و دستورالعمل های بهداشتی همچنان یکی از گره های کار متولیان امور بهداشتی و البته گرفتاری کادر درمان و پرستاران بیمارستان ها است.
حواشی کرونا در ساوه؛ از ضرب و شتم بازرس تا بازداشت باغدار

به گزارش وب‌دا ساوه به نقل از ایرنا، برپایی مراسم عروسی با کوچ از تالارهای بسته شده با باغات حاشیه شهر، فعالیت برخی اصناف مانند آرایشگاهها و اغذیه فروشی ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی، دایر بودن بازار دستفروشان و جولان وانت بارهای میوه فروش و موارد زیادی از بی توجهی برخی شهروندان نسبت به آنچه که لازم است برای سلامت جان خود و همنوعان انجام دهند در این ایام به دفعات مشاهده شده است و حتی کار به جایی رسید که یکی از بازرسان و یا پیام آوران سلامت هم از سوی افرادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در حالی که تا روزهای منتهی به عید نوروز شمار مبتلایان در هر شبانه روز آن هم برای ۲ شهرستان ساوه و زرندیه در بیشترین حالت به ۲۰ نفر می رسید اما اکنون این آمار حتی تا مرز ۲۷۰ مبتلا در ۲۴ ساعت هم افزایش یافته و مواردی از مرگ و میر هم در این روزهای قرمز به ثبت رسید.

پُر شدن تدریجی ظرفیت تخت های بیمارستانی در ساوه و زرندیه و فعالیت مراکز منتخب کووید۱۹ که با آزمایش های پی سی آر و تست سریع، مبتلایان را شناسایی می کنند در این ۶ روزی که از قرمز شدن وضعیت کرونایی ساوه می گذرد بسیار جلب توجه می کند اما دریغ که برخی از شهروندان حتی با مشاهده این اوضاع و علم به اینکه نوع جدید و انگلیسی این ویروس بسیار فراگیر و پیش رونده است اما همچنان در بی مبالاتی کامل نسبت به مقررات و پروتکل ها کم التفات هستند.

خودروهای روابط عمومی شهرداری و سپاه ناحیه ساوه هم به صورت مرتب در شهر گردش می کنند و پیام های هشدارآمیز و آگاهی بخش را از بلندگوهای خود پخش می کنند اما به نظر می رسد فراتر از این فعالیت ها، یک اراده قاطع نیاز است تا بر فعالیت اصناف، رفت و آمدهای شهروندان و شلوغی شهر و بازار نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد زیرا موضوع، جان و سلامت آدم ها است و در این باره نباید با کسی تعارف کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در شبانه روز اخیر ۱۷ آرایشگاه مردانه و زنانه به دلیل تخلف و رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.

دکتر «محمود کریمی» روز جمعه به ایرنا، گفت: در راستای اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت کارشناسان گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت ساوه از صنوف، این آرایشگاه ها پلمپ شدند.

به گفته او، طبق مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا تمام گروههای شغلی ۲ و ۳ و ۴ در شهرهای با وضعیت قرمز (بحرانی) تعطیل خواهند بود که آرایشگاهها نیز در زمره همین مشاغل محسوب می‌شوند.

برپایی مراسم های عروسی بدون رعایت حد نصاب جمعیتی و پروتکل های بهداشتی نیز یکی از مشکلات موجود در شهر ساوه است و یادمان نرفته که در اسفند پارسال چگونه یک فرد مبتلا با فرار از قرنطینه و حضور در مراسم عروسی باعث ابتلای ۱۲ نفر شد و به نظر می رسد این گونه رفتارها در قالب و شکل دیگری همچنان ادامه دارد و عروس و دامادها وقتی با درب های بسته تالارها مواجه می شوند، به سمت باغات اطراف شهر می روند که خود بر دامنه شیوع ویروس می افزاید.

طبق اعلام سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه امروز یک باغدار از اهالی شهر آوه (واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب ساوه) به دلیل ارتکاب تخلف و اجاره دادن باغ خود برای برپایی یک مراسم عروسی، با دستور دادستان شهرستان بازداشت شد.

دکتر کریمی اظهار کرد: این فرد باغ شخصی خود را در روزهای گذشته برای برگزاری مراسم های عروسی به همشهریان اجاره می داد که در آن از رعایت پروتکل های بهداشتی خبری نبود.

وی تاکید کرد: برخلاف تذکرات جدی کارشناسان معاونت بهداشتی به مالک باغ در شب گذشته، متاسفانه امروز نیز اقدام به برگزاری مراسم عروسی در باغ خود کرد و به همین دلیل با هماهنگی مقام قضائی این فرد اعمال قانون شد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در وضعیتی بس خطرناک هستیم و شمار مبتلایان با سیر صعودی همراه است و مرگ و میرها نیز به تبع آن افزایش می یابد بنابراین از مردم درخواست می کنیم با دور نگه داشتن خود و اعضای خانواده شان از هرگونه تجمع و شلوغی به کاهش شیب شیوع ویروس که اکنون از نوع انگلیسی با علائمی متفاوت افراد را گرفتار می کند، کمک کنند.

وی اظهار کرد: همکاران ما در حوزه های مراقبتی و رهگیری طرح شهید سلیمانی با احساس مسئولیت در قبال جام و سلامت مردم به درب منازل مراجعه می کنند و انتظار همکاری و همراهی داریم اما متاسفانه در هفته اخیر رفتاری ناشایست با یکی از بازرسان انجام شد و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

از آغاز شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸ تاکنون افزون بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا و در همین مدت حدود ۳۴۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

کلید واژه ها: حواشی کرونا در ساوه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :