سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه: با هرگونه عادی انگاری در برابر کرونا ویروس در وضعیت خطرناک و غیرقابل جبرانی قرار میگیریم

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۲ کد : ۷۶۹ اخبار کرونا ویروس اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۵۹۰
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه هرگونه غفلت و عادی انگاری در برابر ویروس کرونا را برابر با رشد چند برابری موارد بستری و مواجه با مرگ دانست.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه: با هرگونه عادی انگاری در برابر کرونا ویروس در وضعیت خطرناک و غیرقابل جبرانی قرار میگیریم

 

به گزارش وب دا ساوه، دکتر محمود کریمی سخنگو و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: با  ورود واریانت انگلیسی و چرخش سریع آن و شناسایی و مشاهده آن در ساوه با هرگونه عادی انگاری و غفلت در وضعیت خطرناکی قرار خواهیم گرفت.
وی افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی لزوم بازنگری اساسی را در شیوه مقابله با ویروس اجتناب ناپذیر میکند و اگر باز دچار روزمره گی و ساده انگاری شویم با رشد چند برابری موارد بستری و مرگ مواجه خواهیم شد.
دکتر کریمی با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا ادامه داد: با تغییر رفتار این ویروس اقدامات پیشگیرانه ما نیز باید تغییر کند در غیر اینصورت شکست خواهیم خورد و استفاده از دو ماسک به جای یک ناسک، رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متر و لزوم استفاده از ماسک توسط کودکان از مواردی است ک باید بیشتر به آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: مجموعه دانشکده علوم پزشکی ساوه بشدت از پائین بودن غیر قابل توجیه رعایت دستورالعمل های بهداشتی نگران بوده، بطوری که پایش های میدانی ما نشان میدهد درهفته های اخیر رعایت پروتکلها بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در صورت مشاهده هرگونه علایمی چون سرفه، گلودرد، بدن درد و علایم مشابه، بلافاصله با رعایت پروتکلها به نزدیکترین مرکز و یا پایگاه جامع سلامت مراجعه کرده و تا مشخص شدن وضعیت خود اقدام به قرنطینه خانگی کنند.

وی در پایان افزود: این ویروس دارای قدرت سرایت ۷ تا ۱۰ برابری و سیر بیماریزایی آن در بدن و بستری زایی آن بالاتر است لذا برای حفظ سلامت خود و عزیزان خود بایستی در رفتارهای خود تجدید نظر کنیم.

کلید واژه ها: کرونای انگلیسی و ساده انگاری کرونای انگلیسی در ساوه دکتر محمود کریمی


نظر شما :