بهره برداری از میز تشریح مجازی (کالبدنما) در دانشکده علوم پزشکی ساوه

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۴ کد : ۶۷۴ اخبار ویژه
تعداد بازدید:۲۱۴۵
معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی گفت: کالبدنما (میز تشریح مجازی) در سالن تشریح گروه آناتومی دانشکده علوم پزشکی ساوه خریداری و راه اندازی شد.
بهره برداری از میز تشریح مجازی (کالبدنما) در دانشکده علوم پزشکی ساوه

 

به گزارش وب دا ساوه، دکتر حمیدرضا کوهستانی معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص خاطر نشان کرد: میز تشریح مجازی که با مساعدت و همکاری رئیس و معاونت توسعه دانشکده به ارزش ۳۲۰میلیون تومان تهیه شده است به عنوان یک دستگاه کمک آموزشی، کل بدن انسان را نمایش می دهد.

 

وی ادامه داد: این اسکن بر حسب نیاز می تواند عضلات، عروق، استخوان ها و احشا را نشان دهد یا آنها را برای دیدن بافت های زیرین پنهان کند، همچنین تمامی اندامهای بدن را با دقت و تفکیک پذیری بالا با رنگ طبیعی در اختیار کاربر قرار می دهد تا اساتید بتوانند تجسم فضایی مطلوبی از بدن انسان را جهت آموزش به دانشجویان برای درک عمیق تر مفاهیم آموزشی ارائه دهند.

 

 دکتر کوهستانی با اشاره به قابلیتهای این دستگاه ادامه داد: دستگاه ذکر شده، دارای قابلیت هایی از جمله: مدل های بسیار دقیق از آناتومی بدن انسان، مدل های دقیق از سیر تکاملی جنین انسان از جنین ۱۵ روزه تا ۶۰ روزه و مدل های volumetric  از جسد واقعی انسان می باشد و کاربر می تواند در کنار مدل های سه بعدی رفرنس های آناتومی را نیز همزمان در اختیار بگیرد و اطلاعات تکمیلی دریافت نمایند.

 

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: دستگاه کالبدنما می‌تواند جسد مجازی را با دقتی معادل 2 دهم میلی‌متر؛ یعنی مشابه کالبد واقعی بدن انسان برش دهد. همچنین در این دستگاه تصاویر سی تی اسکن بخش های مختلف بدن در کنار تصاویر واقعی برای آموزش و یادگیری بهتر قرار گرفته است.

 


نظر شما :