یک مسئول عنوان کرد:

رنگ به رنگ شدن خطرناک ساوه/پیک چهارم کرونا در راه است

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵ کد : ۶۱۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۹۶
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در روزهای اخیر بیانگر آن است که احتمال وقوع پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.
رنگ به رنگ شدن خطرناک ساوه/پیک چهارم کرونا در راه است

به گزارش وب دا ساوه به نقل از ایسنا، دکتر محمود کریمی، با ابراز نگرانیاز افزایش آمار درگیری مردم شهرستان ساوه با بیماری کروناویروس اظهار کرد: آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در هفته سوم بهمن ماه معادل کل آمار کرونایی‌های این شهرستان در دیماه امسال بوده است.

وی به افزایش دو برابری آمار مرگ و میرهای کرونایی در این هفته نسبت به مدت مشابه ماه قبل اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های تجمعی، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، ترددهای غیر ضروری درون شهری، پاساژ گردی، حضور در اماکن عمومی و تجمعات بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نزدن ماسک از سوی برخی از مردم باعث تند شدن شیب افزایش بیماری کووید ۱۹ شده و متاسفانه بسیاری از شهروندان به توصیه های بهداشتی توجه نمی کنند.

 معاون بهداشتی علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: متاسفانه عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی برخی از بیماران مبتلا با حضور در اماکن و وسایل نقلیه عمومی، یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان در روزهای اخیر شده که منجر به تغییر وضعیت شهرستان از آبی به زرد و نارنجی شدن آن در روزهای آینده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع پیک چهارم بیماری به رفتار ما بستگی دارد، افزود: یکی از دغدغه ها و مشکلات اصلی ما در کنترل بیماری خروج افراد بیمار از منزل یا حضور افراد مشکوک به بیماری در اماکن عمومی و سطح شهر است.

او بیان کرد: وقوع پیک چهارم کرونا در ساوه با توجه به وضعیت روزانه آمار مبتلایان طی روزهای آینده قطعی بوده و ناگزیر باید بپذیریم که امسال نیز مانند سال گذشته کروناویروس مهمان ناخوانده نوروز خواهد بود.

وی تاکید کرد: در صورت وقوع پیک چهارم قطعا محدودیت های کرونایی در سطح شهر اعمال می شود که تبعات اقتصادی مجددی را مانند سال گذشته بر جای خواهد گذاشت.

دکتر کریمی افزود: یکی از راههای اصلی پیشگیری از کرونا، همچنان استفاده از ماسک به شیوه صحیح است، به طوری که دهان و بینی را بطور کامل بپوشاند. استفاده از ماسک در تمامی مکان های تجمعی و در معرض تماس با دیگران ضروری است. ماسک‌های زیر چانه، آویزان به گوش، داخل جیب، دور مچ دست و داخل کشو میز و داشبورد یا آویزان به آینه ماشین جلوی هیچ ویروسی را نمی‌گیرد.

وی از برپایی مراسم عروسی، ترحیم و دورهمی های خانوادگی انتقاد و ابراز تاسف کرد و با بیان اینکه بازگشایی تالارها و شروع مجدد مراسم ها آسیب زاست، افزود: رفتار کروناویروس متاثر از رفتار انسان است و برگزاری مراسم دورهمی و تجمعی نظیر عروسی و ترحیم  و حتی برگزاری برنامه های ملی و مذهبی در فضای بسته و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی، کرونای ساوه را به سمت نارنجی و هشدار حرکت خواهد داد. حتی قرمز شدن ساوه و تعطیلات مجدد دو هفته ای شهر دور از انتظار نیست.

دکتر کریمی با تاکید بر اینکه این تغییر رنگ یک زنگ خطر جدی برای ماست، افزود: باید از خواب عادی انگاری بیدار شویم و همچنان با رعایت دستورالعمل ها اجازه جولان ویروس را ندهیم چراکه عدم رعایت پروتکل موجب تغییر رفتار ویروس و شدت قدرت سرایت خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تا وارد پیک چهارم بیماری نشویم. چرا که تجربه جهانی نشان داده که هر پیک نسبت به پیک قبلی شدیدتر است. براین اساس این پیک قطعا شدیدتر بوده و آسیب زایی بیشتری خواهد داشت.

کلید واژه ها: کرونا، پیک چهارم،ساوه، دانشکده علوم پزشکی


نظر شما :