اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه:

پرهیز از تردد گروه های حساس در هوای آلوده

۱۷ تیر ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۶ کد : ۵۸۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۶
سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ساوه گفت: گروه های حساس شامل سالمندان، زنان باردار و کودکان و افراد دارای بیماری زمینه ای حتی المقدور از تردد در هوای آلوده پرهیز نمایند.

 دکتر علی حافظی در این زمینه افزود: با توجه به آلودگی هوا شهروندان جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماریهای مرتبط به نکات بهداشتی و مراقبتی لازم توجه داشته باشند و گروه های حساس شامل سالمندان، زنان باردار و کودکان و افراد دارای بیماری زمینه ای حتی المقدور از تردد در هوای آلوده پرهیز نمایند.

وی افزود: از ورزش ، فعالیت شدید و حضور در مناطق پر تردد در شرایط آلودگی هوا اجتناب گردد و ترجیحاً از ماسکهایN95 وFFP2 استفاده شود.

حافظی توصیه کرد: کارهای بیرون از خانه را صبح زود یا عصر انجام دهید، آلودگی زیر تابش اشعه خورشید در بالاترین حد خود قرار دارد. برای خنک کردن فضای داخل ماشین، به جای استفاده از کولر که هوای بیرون را وارد خودرو می‌کند، از حالت گردش هوای درون ماشین استفاده کنید، این حالت ذرات کمتری از آلاینده‌ها را وارد خودرویتان می‌کند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی در ادامه تاکید کرد: مصرف شیر و مایعات را در روزهای آلودگی هوا افزایش دهید و مصرف میوه و سبزیجات تازه ،ویتامینها و موادغذایی حاوی سلنیوم(نظیر؛تخم مرغ،پیاز،سیر،غلات و...) را مدنظر داشته باشند.

 


نظر شما :