بهره‌مندی بیش از یک‌هزار کودک در شمال استان مرکزی از طرح درمان رایگان

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۷ کد : ۵۵۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۲
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: یک‌هزار و ۲۳۳ کودک زیر هفت سال در شهرستان‌های ساوه و زرندیه از طرح درمان رایگان بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری ایرنا، زهرا علیزاده اظهار کرد: طرح رایگان درمان کودکان زیر هفت سال از اردیبهشت سال جاری با دستور رئیس جمهور شهید در بیمارستان های دولتی شروع شده است افزود: تا کنون ۳۰۰ کودک به صورت بستری و ۹۳۳ کودک نیز به صورت سرپایی تمام خدمات درمان خود را به صورت رایگان دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: هزینه درمان این کودکان حدود یک میلیارد ریال بوده که بر اساس سیاست های دولت و برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیشگیری از بیماری کودکان و درمان آنها در بیمارستان های شهید مدرس ساوه و اما رضا (ع) زرندیه در حال انجام است.

بر اساس اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با استناد به بند الف ماده 9 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر 7 سال، به استثنای داروهای سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی در این طرح رایگان است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان‌های بیمه گر پایه مکلفند ۱۰۰ در صد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصوی برداری و توانبخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی را پرداخت کنند.

طرح درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال که سال‌های ابتدایی زندگی هر فرد را هدف گرفته و در صورت اجرای صحیح و پایش مداوم و احصای چالش‌ها، می‌تواند در شکل گیری جامعه سالم، سودمند باشد.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.


نظر شما :