در شهرستان ساوه صورت گرفت:

بیماریابی فعال و رهگیری بیماران در جهت قطع زنجیره انتقال کرونا

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۳ کد : ۵۲۷ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۶۶۸
دکتر محمود کریمی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: انجام تست‌های سریع (رپیدتست) در قالب طرح شهید سردار سلیمانی گام بلندی در جهت قطع زنجیرهٔ انتقال بیماری کرونا به‌شمار می‌رود.
بیماریابی فعال و رهگیری بیماران در جهت قطع زنجیره انتقال کرونا

به گزارش وب دا ساوه، دکتر کریمی از ایجاد امکان خدمات تست سریع کرونا (رپیدتست) در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش این دانشکده خبر داد و اظهار داشت: با تلاش همکارانمان و همکاری نیروهای داوطلب برنامهٔ بیماریابی فعال در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ساوه به مرحله اجرا رسیده و امیدواریم با تلاش این گروه و همراهی مردم شاهد کنترل بیماری و قطع زنجیرهٔ انتقال آن باشیم.

وی افزود: به منظور بیماریابی فعال در شهرستان ساوه 15 مرکز با حداقل دو مراقب سلامت آموزش دیده برای نمونه گیری در سطح شهر و روستا آماده شناسایی فعال افراد مبتلا به کرونا هستند.

وی ابراز داشت: با هدف سرعت عمل در سطح شهرستان و ادارات دارای فرد مبتلا یک تیم سیار شهری پیش بینی شده است که با توجه به بررسی های اپیدمیولوژیک موارد ابتلا شهرک صنعتی و محیط های کاری به عنوان گلوگاه شناسایی و مراقبت بیماران شناسایی شد به همین منظور یک تیم ثابت و یک تیم سیار جهت نمونه گیری فراهم شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطر نشان کرد: 10 مرکز روستایی دیگر نیز با نیروهای آموزش دیده آماده خدمت دهی به مردم زحمت کش روستایی هستند که این اقدام نیز با هدف پیشگیری از تردد در سطح شهر فراهم شده است.

دکتر کریمی بیان کرد: در طی 10 روز گذشته توسط مراکز و تیم های سیار نمونه گیری 987 تست گرفته شده 40 مورد مثبت شناسایی و رهگیری شده اند.

وی در پایان با بیان این‌که مقابله با کرونا بدون همکاری جمعی امکان‌پذیر نخواهد بود تصریح کرد: محوریت اصلی گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا قطع زنجیرهٔ انتقال و پیشگیری از ابتلای به این بیماری است که مدافعان سلامت در حوزهٔ بهداشت پایه‌های اصلی اجرای آن خواهند بود و این رخداد مهم با تلاش تمامی همکاران پرتلاش دانشکده علوم پزشکی ساوه تحقق یافته و از تمامی همکاران به ویژه دز حوزه بهداشت دانشکده تشکر و قدردانی مینمایم.

کلید واژه ها: رپیدتست، کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ساوه، زرندیه


نظر شما :