علوم پزشکی ساوه رتبه یک محور «اثرگذاری» در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

۲۷ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۴ کد : ۴۲۶۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۹
بر اساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله، جمهوری اسلامی ایران جامعه‌ای برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی، نواندیش و پویا و در تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت، حفظ کرامت انسان‌ها و عدالت اجتماعی تصویر شده است.

 در این راستا نظام جامع نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی باهدف ایجاد انگیزه در عرصه رقابت‌های بین‌المللی، تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و تولید علم نافع و گسترش فناوری سلامت طراحی و برنامه‌ریزی شده و فرایند ارزشیابی جامع فعالیت‌های تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۱ با مجاهدت علمـی محققـان و اندیشمندان حوزه تحقیقات در چهار محور اصلی شامل حاکمیت و رهبری، تولید و ترجمان دانش، تولید فناوری و اثرگذاری با بیش از ۱۲۰ زیر محور و شاخص توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مورد پایش و بررسی قرار گرفته است.

 در این فرایند ارزشیابی برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های دانشگاه‌ها جهت رفع نیازهای تحقیقاتی مرتبط با سلامت، وضعیت انتشار و ترجمان دانش و نیز اثرگذاری طرح‌های پژوهشی بر حیطه‌های تصمیم‌گیری، ارائه خدمت، وضعیت سلامت و آموزش بادقت و شفافیت مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 همچنین در راستای اهداف عالیه کشور در خصوص تولید، کارآفرینی و اقتصاددانش بنیان، شاخصه‌ای محور فناوری سلامت به‌عنوان یکی از محورهای مهم ارزشیابی موردتوجه قرار گرفته شده است.

 براین‌اساس دانشکده علوم پزشکی ساوه رتبه یک در محور «اثرگذاری» در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده است که نشان از رشد علمی و پویایی این دانشکده است.


نظر شما :