۲۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور برای تکمیل بیمارستان ساوه تخصیص یافت

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۲۲:۴۴ کد : ۳۷۷۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۸
ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه تخصیص یافت. قرارداد مشارکت خیر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال نهایی شدن است .

حجت الاسلام «محمد سبزی»‌ روز شنبه در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی شهرستان ساوه اظهار کرد: در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در سال گذشته سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه مصوب شده بود که تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

 

وی اضافه کرد: از طرفی با همکاری یکی از خیران بخش سلامت شهرستان نیز تفاهم نامه ای منعقد شده تا ۷۰ درصد از هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تکمیل آن از سوی وی تامین شود که هم اکنون این قرارداد در حال تایید نهایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی این طرح برای تبدیل دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه به دانشگاه یکی از ضرورت ها است افزود: انتظار می رود با نهایی شدن قرارداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این خیر به زودی شاهد تسریع در اجرای عملیات عمرانی این طرح خواهیم بود.

 

وی افزود: با کمک خیر این طرح در ۲.۵ سال آینده تکمیل و با اعتبارات دولتی از محل تهاتر نفت نیز تکمیل خواهد شد.

 

ساوه ۴۲ طرح عمرانی بهداشتی و درمانی در حال اجرا دارد

رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم در این ارتباط اظهار کرد: در شهرستان های ساوه و زرندیه به عنوان حوزه جغرافیایی محل خدمات این دانشکده هم اکنون ۴۲ طرح عمرانی بهداشتی و درمانی به ارزش یک هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

 

«امیر قادی پاشا» افزود: این طرح ها که شامل خانه های بهداشت، مراکزجامع سلامت شهری و روستایی، ایستگاه های اورژانس و واحدهای درمانی مختلف است که از سه محل اعتبارات ملی، سفر ریاست جمهوری و خیران تامین شده است.

 

وی افزود: با تسریع روند عملیات اجرایی طرح بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی بر اساس توافق صورت گرفته میزان اعتبارات طرح های عمرانی این دانشکده به حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

 

عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه با ۶ طبقه و ۲۵ هزار متر مربع زیربنا از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز شده اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات این طرح هم تا ابتدای سال ۱۴۰۰ تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

 

پس از آغاز ماموریت دولت سیزدهم و تزریق اعتبارات مختلف پیشرفت فیزیکی این طرح هم اکنون به ۱۲ درصد رسیده است.

 

دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.

 

هم اکنون حدود یک هزار دانشجو در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، بهداشت حرفه‌ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت‌های پزشکی در حال تحصیل هستند.


نظر شما :