شهرستان زرندیه با کمبود جدی پزشک مواجه است

۱۸ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۲۷ کد : ۳۳۵۹ اخبار و رویدادها اخبار ویژه انتصابات
تعداد بازدید:۵۷۰
نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود جدی پزشک در شهرستان زرندیه یکی از مشکلات عمده است که باید با تدبیر سازنده رفع شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت و شرایط خاص این شهرستان‌ها در چند سال اخیر اقدامات بزرگ و منحصر به فردی در مسیر رشد سلامت صورت گرفته است؛ این مهم با همکاری و پیگیری مسؤولان دانشکده و تلاش خستگی‌ناپذیر پرسنل محقق شده است.

وی افزود: شاید بتوان در آینده شاهد اخذ مجوز دانشگاه علوم پزشکی ساوه برای ارتقای وضعیت سلامت و درمان و جذب دانشجوی بیشتر در این خصوص باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمبود جدی پزشک در شهرستان زرندیه یکی از مشکلات عمده است که باید این موانع نرم‌افزاری با تدبیر سازنده رفع شود.

توجه به تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت مورد توجه باشد

فرماندار ساوه نیز با اشاره به رشد جمعیت در این شهرستان گفت: زیرساخت در این شهرستان ضعیف است اما در چند سال اخیر با تعامل و فضای قانونی منجر به ارتقای توسعه و پیشرفت درمان شدیم.

مهدی الیاسی افزود: توجه به تقویت زیرساخت‌ها، نظام شایسته‌سالاری در حوزه درمانی و سلامت بیش از گذشته مورد توجه باشد.

کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی خیرین بخش سلامت

سید محمد طباطبایی معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور نیز گفت: خیرین ۲۵۰ میلیارد تومان در چند سال اخیر، مساعدت کردند؛ این مهم به مدد همدلی خیرین منجر به توسعه خدمات درمانی و نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به این‌که ۱۶ پروژه در شهرستان‌های ساوه و زرندیه با مشارکت خیرین اجرا شده که این مهم قابل تقدیر است، اظهار امیدواری کرد؛ همچنان این روند ادامه داشته باشد.

از کمبود پزشک متخصص رنج می‌بریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: از کمبود پزشک متخصص و مهاجرت پزشکان متخصص رنج می‌بریم و سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در وزارتخانه وجود دارد برای رفع این مهم استفاده کنیم.

علیرضا امانی افزود: افزایش انگیزه مانند پرداخت‌های مناسب و به‌موقع و افزایش پانسیون‌ها و... می‌تواند در ماندگاری پزشکان متخصص مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: برقراری عدالت در سلامت ارمغان ارزشمند دولت تدبیر و امید به مردم است که با برنامه تحول نظام سلامت حاصل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: گ برنامه تحول نظام سلامت اقدامی مهم و اثرگذار در بهبود خدمات و زیرساخت‌های حوزه سلامت است که باید با ساختار اطلاع‌رسانی پویا و هدفمند ابعاد ارزشمند آن را به مردم معرفی کنند.

امانی بیان کرد: پروژه‌های مهمی در حوزه سلامت در این استان اجرا شده و در حال اجراست و امسال، سال خوبی برای پیشبرد و انجام پروژه‌هاست.

امیر قادی پاشا، سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: تبدیل دانشکده به دانشگاه و تحول و تغییر در بهداشت و درمان در این شهرستان دور از ذهن نخواهد بود.

سرپرست سابق دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بسیاری از مراکز جامع سلامت و پردیس دانشگاهی آماده افتتاح است.

محمود کریمی افزود: همت بالا و همکاری سازنده پرسنل منجر به شتاب در توسعه‌ فعالیت‌ها و عملکرد شد.

وی اظهار کرد: یکی از چالش‌های بزرگ در ساوه کمبود متخصص در ساوه به‌ویژه زرندیه است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

سرپرست سابق دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: ۱۵ پروژه از سوی مجمع خیرین سلامت انجام شده و پیشرفت ساوه در مسیر ارائه خدمات درمانی بهتر مدیون مساعدت آنها ست.

در این مراسم از زحمات محمود کریمی قدردانی و امیر قادی پاشا به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه معرفی شد.


نظر شما :