یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت/۱۲۰ هزار درخواست ثبت و پیگیری شده است

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۱ کد : ۳۳۱۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۹۵
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفتند که قریب به ۱۲۰ هزار درخواست ثبت و پیگیری شد.
به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رحیم نیا مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس مدیران و روسای دفاتر و ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن شهید سلیمانی ستاد مرکزی اظهار داشت: مهمترین وظیفه اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ارزیابی عملکرد افرادی هستند که به عنوان مدیر در دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور و سازمان های وابسته فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: در همین راستا قبلا فرم خاصی برای ارزشیابی وجود نداشت اما از زمان حضور دکتر   عین‌اللهی در وزارت بهداشت فرم ارزشیابی آماده و شاخص هایی تدوین شد و بر اساس این شاخص‌ها ارزیابی روسای دانشگاه‌ها و معاونین ستادی صورت می‌گیرد. 
 
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید دارد که تا ارزشیابی از مدیران صورت نگیرد نمی‌توان متوجه شد که عملکردها به چه صورت است و پس از ارزشیابی، ارزیابی نقاط قوت و ضعف مدیران مشخص و تصمیم‌گیری می‌شود.
 
دکتر رحیم‌نیا خاطرنشان کرد: این اجلاس در راستای توانمندسازی اعضای دفاتر مدیران و ادارات بازرسی بوده چرا که یکسری اطلاعات باید منتقل شود و تاکید ما بر مسائل روز جامعه است.
 
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت همچنین درباره حضور حوزه بازرسی در سفرهای استانی هیات دولت و وزارت بهداشت نیز گفت: میز ارتباطات مردمی در سفرهای استانی با دستور وزیر بهداشت تشکیل می‌شود و هدف این است تا حد ممکن کار مردم انجام شود چه در این سفرها تمام کارهایی که در استان قابل انجام است فورا آنجا اقدام و یا در ستاد مرکزی وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.
 
دکتر رحیم نیا با بیان اینکه اولویت ما این است که درخواست‌های مردم پیگیری و انجام شود، تصریح کرد: ماهانه ۴ بار سامانه سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) رصد می‌کنیم تا مطمئن شویم درخواستی باقی نمانده است که منجر به نارضایتی شود. هدف اصلی ما رضایت مردم است و قاعدتا وقتی رسیدگی به درخواست ها افزایش یابد نمره امتیاز وزارت بهداشت نیز بالاتر خواهد بود که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی همچنین در پایان درباره سامانه ملی ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفتند که قریب به ۱۲۰ هزار درخواست ثبت و پیگیری شد.

کلید واژه ها: سامانه 190


نظر شما :

armanfrdbhrwz@gmail.com ۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۰:۵۰
بنده بیماردیالیزی دربیمارستان طالقانی اورمیه دیالیزمیشوم درموردتغذیه ازطرف آشپزخانه بیمارستان که یک شرکت خصوصی میباشدکم فروشی میشودبه طوری که هم ازحجم غذاکاسته شده وهم ظروف یکبارمصرف کوچک شده به طوری که بیماران سوتغذیه گرفته اندخواهشمنداست دراین خصوص دستورات مقتضی مبذول فرماییدباتشکر