اولین جشنواره اتا در ساوه برگزار شد

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۳۲۶۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۹۷
اولین جشنواره اشتراک گذاری تجارب ارزشمند (اتا) با هدف تحقق پاسخگویی اجتماعی در دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره یک روزه در سه سطح دانشجویی، کارکنان و هیات علمی در محورهای ارتقای سلامت جامعه، توانمندسازی جامعه، کارآفرینی اجتماعی، انتقال و ترجمان دانش و توجه به مفهوم سلامت و محیط برگزار شد.


دبیر این جشنواره‌ سمیرا علیرضایی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ تجربه و فعالیت اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که کمیته داوری بر اساس معیارهای ارزیابی شامل میزان خلاقیت و تازه بودن طرح، تاثیر گذاری اجتماعی و قابلیت توسعه و گسترش، چهار تجربه را به عنوان اثر برگزیده برای سخنرانی در برنامه انتخاب کردند.


«دکتر علیرضایی» افزود: تجربه ارائه خدمات پرستاری به زائران در مواکب درمانی اربعین حسینی در کشور عراق اثر مرضیه پناهی در بخش کارمندی، تجربه توانمند سازی و مشارکت بخش خصوصی و صنایع شهرستان در نمونه گیری و رهگیری مبتلایان به کرونا  اثر دکتر محسن فلاحتی و  تجربه طراحی و اجرای کمپین دو روزه آگاه تر، تصمیم بهتر زندگی سالم تر اثر دکتر پریسا حسینی   در بخش هیات علمی، تجریه اختصاص قسمتی از تکالیف درس تغذیه دانشجویان بهداشت عمومی به آموزش گروه های آسیب پذیر در روستای بالقلو اثر مبینا شایگان در بخش دانشجویی، از جمله چهار تجربه برگزیده در این جشنواره بودند.


وی افزود: پاسخگویی اجتماعی از سال ۱۳۶۴ که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی آموزش نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان شد و ادغام آموزش و ارائه خدمت بصورت عملیاتی و اجرایی انجام شد، مورد توجه قرار گرفت.


دبیر جشنواره اتا دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی ساوه اضافه کرد: در دهه ۹۰ نیز برنامه تحول آموزش علوم پزشکی گام مثبتی در حوزه آموزش پاسخگو و پاسخگویی اجتماعی بود که با طرح برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی زمینه توسعه و گسترش پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی رقم خورد و از جمله اقدامات ارزشمند در این زمینه، ایده برگزاری جشنواره هایی همچون اتا، جهت به اشتراک گذاشتن تجربیات اجتماعی همکاران و دانشجویان در حوزه سلامت می باشد.
دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  درمانی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.


همچنین هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت حرفه ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت های پزشکی در حال تحصیل هستند.


نظر شما :