آئین بهره‌برداری "سالن بافت‌شناسی" و "سالن تشریح" پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۸ کد : ۳۲۶۲ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۷۹۳
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه گفت: با هزینه کرد یک هزار میلیارد ریالی، تمام زیرساخت های مورد نیاز فعالیت دانشجویان در پردیس این دانشکده تکمیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از ایرنا، «محمود کریمی» عصر یکشنبه در شروع فعالیت سالن تشریح و آزمایشگاه بافت شناسی پردیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی ساوه اظهار کرد: ساخت این پردیس با مشارکت یک خیر در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

وی اضافه کرد: تا کنون ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی خیر برای ساخت ساختمان های پردیس و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دولتی برای تهیه تجهیزات آن هزینه شده و طرح به زودی با حضور مدیران کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه افزود: در نتیجه سرمایه گذاری مشترک دولتی و خیر، پذیرش دانشجویان پزشکی از نیمه دوم سال تحصیلی جاری در این پردیس آغاز شده و هم اکنون ۲۳ نفر در حال دریافت خدمات آموزشی هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون تمام زیرساخت های لازم از جمله کلاس های درس، آزمایشگاه، سالن های تشریح، کتابخانه و سایر تجهیزات و ساختمان ها در این پردیس تعبیه شده و آماده پذیرش دانشجویان است.

کریمی با بیان اینکه پس از افتتاح پردیس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه نیاز ۱۰ ساله در حوزه خدمات آموزشی مرتفع می شود یادآور شد: در تلاش هستیم از مهر ۱۴۰۲ دانشجویان دانشکده علوم پزشکی به این ساختمان منتقل و خدمات خود را به صورت یکپارچه در این محل دریافت کنند.

وی گفت: به منظور ارایه خدمات کیفی و مناسب تر به دانشجویان پزشکی و سایر رشته ها این دانشکده موظف به جذب ۴۷ متخصص، فوق متخصص و هیات علمی تمام وقت طی سه سال آینده شده که تا کنون هشت نفر از این سهمیه ها پذیرش شده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه یادآور شد: با جذب این تعداد نیرو علاوه بر اینکه خدمات آموزشی ارتقا پیدا می کند بلکه به علت حضور تمام وقت انان در شهرستان می توان از توان آنان در ارایه خدمات درمانی در بیمارستان ها و مطب های تخصصی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان های ساوه و زرندیه به عنوان جغرافیات تحت پوشش خدمات این دانشکده ۴۰۰ تخت بیمارستانی نسبت به سرانه جمعیتی کم دارد که تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی نیمه تمام و اخذ مجوز یک بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی دیگر از اولویت های این دانشکده است.

کریمی هچنین از وجود طرح های مختلف عمرانی فعال بهداشتی و درمانی به متراژ ۵۸ هزار متر مربع در این دانشکده خبر داد و افزود: با توجه به جذب اعتبارات لازم و اخذ ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه ۱۰ هزار متر مربع از این طرح تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

«محمدحسین قاسمیان» معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ساوه نیز در این مراسم با تقدیر از اقدام خیران در تکمیل زیرساخت های اموزشی و بهداشتی شهرستان اظهار کرد: قدم مسوولان باید بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی با هدف ارتقای سطح رفاه و خدمات به مردم باشد.

دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.

همچنین هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت حرفه ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت های پزشکی در حال تحصیل هستند.


نظر شما :