رئیس اورژانس هوایی کشور میهمان اورژانس ساوه/جانمایی از پدهای فرود آمبولانس هوایی در حوزه شهرستان ساوه و زرندیه

۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۹ کد : ۳۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۸۱
صبح امروز پنجم شهریور ماه سالجاری، دکتر سرور رئیس اورژانس هوایی کشور به همراه هیئت همراه خود، با حضور در سالن شهید رهنمون دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص جانمایی از پدهای فرود آمبولانس هوایی در حوزه شهرستان ساوه و زرندیه به هماهنگی با رئیس دانشکده، سرپرست اورژانس و سایر مسئولین دانشکده پرداخت و مشاوره های لازم را در این رابطه عنوان نمود.

به گزارش وب دا ساوه، صبح امروز پنجم شهریور ماه سالجاری، دکتر سرور رئیس اورژانس هوایی کشور به همراه هیئت همراه خود، با حضور در سالن شهید رهنمون دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص جانمایی از پدهای فرود آمبولانس هوایی در حوزه شهرستان ساوه و زرندیه به هماهنگی با رئیس دانشکده، سرپرست اورژانس و سایر مسئولین دانشکده پرداخت و مشاوره های لازم را در این رابطه عنوان نمود.

در این نشست که با حضور نمایندگان اورژانس هوایی دانشگاه های علوم پزشکی البرز، قم، اراک برگزار شد، دکتر سرور با اشاره به اهمیت اورژانس هوایی در کشور و پروتکل های مربوط به آن در خصوص اهمیت اورژانس هوایی در زمان انتقال مصدومان و بیماران خاص که زمان برای مداوای آنها بسیار حیاتی است نکاتی را ارائه نمود.

وی اجرای صحیح این طرح را منوط به همکاری همه جانبه و متقابل اورژانس های هوایی استان های هم جوار ساوه با این دانشکده عنوان کرد و آموزش مداوم نیروهای عملیاتی و ستادی مخصوصا پرسنل هدایت عملیات اورژانس در مورد پروتکل های پرواز امن را امری ضروری دانست چراکه این امر می تواند در زمان های نیاز توسط اورژانس هوایی در کمترین زمان ممکن و خارج هر گونه بروکراسی اداری انجام گیرد.

در ادامه این نشست، دکتر مصری رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، آمادگی همه جانبه این دانشکده برای اجرای این طرح را اعلام نموده و دکتر قربانلی نیز قول مساعدت جهت تخصیص منابع مالی برای اجرای این طرح را عنوان کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، دانشگاه های همجوار ساوه و زرندیه در نشست های جداگانه آتی در مورد منطقه جغرافیایی و جانمایی پدها رایزنی های لازم و کافی را انجام داده و کلاس های آموزشی برای پرسنل ستادی و عملیاتی شهرستان ساوه با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی قم و اراک انجام گیرد.

در پایان از محل دو پد آمبولانس هوایی در بیمارستان شهید مدرس و شهید چمران ساوه بازدید شد و کاپیتان فرزین نقاط قوت و ضعف این نواحی را عنوان کرده تا بعد از رفع موانع و نواقص به عنوان پدهای استاندارد برای انتقال مصدومان مورد نیاز اورژانس هوایی این دو بیمارستان شهرستان ساوه مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که پدهای مختلف در حوزه شهرستان ساوه و زندیه جانمایی خواهد شد که بتواند پوشش بیشتری را در اورژانس هوایی داشته باشیم که این جانمایی ها در آینده ای نزدیک با همکاری دانشگاه های هم جوار و آموزش پرسنل عملیاتی اورژانس محقق خواهد شد که خدمات اورژانس هوایی بتواند حوادث ترافیکی جاده ها و مواقع بحران نیز به راحتی پوشش دهد.

کلید واژه ها: آمبولانس هوایی اورژانس بیمارستان شهید مدرس بیمارستان شهید چمران


نظر شما :