تقدیر رییس مجلس از تلاش های کادر سلامت در تعطیلات نوروز

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۲:۱۵ کد : ۳۱۰۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۰۱
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

تقدیر رییس مجلس از تلاش های کادر سلامت در تعطیلات نوروز

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن ابلاغ تقدیر رییس مجلس از تلاش های کادر سلامت در تعطیلات نوروز از رشد 51 درصدی بودجه نظام سلامت توسط مجلس خبر داد.

 


به گزارش وبدا، دکتر سیدجلیل میرمحمدی در «همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی» در سالن امام جواد (ع) وزارت بهداشت گفت: نجات جان هر انسان مطابق آیه قرآن برابر است با نجات جان کل بشریت و کادر سلامت مصداق عینی این آیه شریفه هستند زیرا بنا بر اعلام دکتر عین اللهی فقط با احیای قلبی در تعطیلات نوروزی جان 1703 بیمار را نجات داده اند.

وی با اعلام این که مجلس در دو سال اخیر بودجه های بسیار خوبی به نظام سلامت اختصاص داده است، افزود: اختصاص 5 هزار میلیارد تومان در سال 1401 برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تداوم همین مقدار اعتبار در بودجه امسال برای اجرای این قانون، بخشی از این اعتبارات بوده است.

وی افزود: در زمینه اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده به نظام سلامت مطابق قانون، مجلس بودجه 4 هزار میلیاردی از این محل را در سال 1401 به 18.5 هزار میلیارد تومان در سال 1401 افزایش داد که در بودجه سال جدید این رقم دو برابر شده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص تحت حمایت مجلس انجام شد و سال گذشته  و امسال جداگانه 5 هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافته است.

میرمحمدی اضافه کرد: اختصاص اعتبار 46.5 هزار میلیاردی برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، اختصاص 3.5 هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اورژانس و اختصاص درآمد حاصل از عوارض مالیات بر مواد دخانی بخش دیگری از تلاش های مجلس برای تقویت نظام سلامت بوده است.

وی در پایان بودجه 69 هزار میلیاردی دارو در سال جدید را ناکافی دانست و خواستار اصلاح آن شد و گفت: در کل، بودجه نظام سلامت در این مجلس از رشد 51 درصدی برخوردار بوده است.


نظر شما :