تعداد تصادف‌های نوروزی ۱۰ درصد افزایش و فوتی‌ها یک درصد کاهش یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۱ کد : ۳۰۳۰ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۶۰۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ساوه گفت: باوجود افزایش ۱۵ درصدی حجم ترددهای در محورهای مواصلاتی، میزان فوتی‌ها کاهش یافته است.

محمود کریمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساوه در تشریح اقدامات انجام شده دانشکده علوم پزشکی در طرح نوروزی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل دانشگاه های علوم پزشکی در ایام نوروز بحث تصادفات جاده ای است که امسال در حوزه ساوه و زرندیه ۳۲۸ حادثه گزارش شد که از این تعداد ۱۱۶ مورد شهری و ۲۱۲ مورد جاده ای بوده است.

وی با اشاره به مصدومیت ۴۵۱ نفر در مجموع این حوادث گفت: میزان مصدومان نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته است اما میزان فوتی ها با کاهش ۱.۲ درصدی به هفت نفر کاهش یافته است.

به گفته وی کاهش میزان فوتی علیرغم افزایش ۱۵ درصدی حجم ترددهای در محورهای مواصلاتی بوده است.

سرپرست دانشکده علوم‌پزشکی ساوه در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز درمانی ساوه در ایام نوروز گفت: در این مدت ۶ هزار و ۱۸۲ نفر مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشته اند که ۱۷۰۰ نفر بستری شدند و در مراکز جامع سلامت نیز ۸۲۳ نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند.

کریمی اضافه کرد: تیم های بازرسی بهداشت دانشکده نیز در این مدت فعالیت خود را به صورت مستمر ادامه دادند که از مجموع این بازرسی ها ۴ واحد صنفی پلمب و ۱۰۰ واحد نیز به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: بازدید از آزمایشگاه های دولتی و خصوصی، مراکز درمانی و کلینیک ها، داروخانه‌ها، صنوف ارایشی بهداشتی و شرکت ها و همچنین مراکز عرضه مواد غذایی نیز با حضور تیم های مختلف انجام پذیرفته است و در مجموع بالغ بر ۳۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد فاسدشدنی کشف و توقیف شد.

به گفته این مقام مسئول در مدت بازرسی‌های انجام شده ۴ درمانگاه اخطار دریافت کردند و از ۲ درمانگاه نیز بخاطر خدمات شایسته به مردم تقدیر بعمل آمد.

وی در ادامه از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت : از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین سال‌جاری ۲۲۰ نفر دارای تست مثبت کرونا بوده اند و تعداد فوتی ها نیز ۶ نفر بوده است.

وی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت و عنوان کرد : طی روزهای اخیر تعدادی از شهرهای استان به وضعیت قرمز کرونایی تبدیل شده اند که با توجه به موج بازگشت مسافران پیش بینی میشود شهرستان ساوه نیز بزودی تغییر رنگ دهد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: کسانی که از تزریق آخرین دز واکسنشان شش ماه گذشته است، در صورت نداشتن علائم در خود و اطرافیانشان نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ، در اماکن سربسته از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ساوه بستری و تحت درمان قرار دارند.


نظر شما :