متولدین ۹۹/۹/۹ در بیمارستان شهدای ۱۷ شهریور ساوه/ باردار بودن خطر ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد

۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۹ کد : ۳۰۱ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۳۱۱۷
دوره جنینی برای انسان ۲۸۰ روز تعیین شده است، که طی کردن این دوره برای فرد بسیار مهم به شمار می رود، چرا که در طول این مدت تکامل جنین شکل می گیرد و اگر زودتر به دنیا بیاید به او آسیب هایی وارد می شود که شاید ما در ظاهر مشاهده نکنیم اما در آینده مشخص می شود.
متولدین ۹۹/۹/۹ در بیمارستان شهدای ۱۷ شهریور ساوه/ باردار بودن خطر ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد

به گزارش وب دا ساوه، دکتر ملیکا کتابدار متخصص زنان و زایمان در بیمارستان شهدای 17 شهریور ساوه از 9 مورد زایمان در تاریخ 99/9/9/ در بیمارستان شهدای 17 شهریور خبر داد.
وی با اشاره به اینکه انجام زایمان در قبل و بعد از تاریخ در نظر گرفته شده توسط متخصص، خطرات بسیاری را برای جنین در پی دارد، گفت: در تاریخ 99/9/9 خوشبختانه هیچ زایمان اجباری در بیمارستان شهدای 17 شهریور ساوه صورت نگرفت و از 9 مورد زایمان انجام شده که تماماً با اندیکاسیون بوده است، 7 مورد به صورت طبیعی و 2 مورد زایمان اورژانسی سزارین صورت گرفته است.
دکتر کتابدار افزود: بر اساس شواهد و مطالعات موجود، باردار بودن خطر ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد، اما از آنجا که فرد باردار برای مراقبت‌های بارداری باید چندین بار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند و اگر دچار عوارض بارداری شود، این رفت‌وآمدها بیشتر می‌شود، خانم باردار نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرد. همچنین، اگر خانمی در دوران بارداری به این بیماری مبتلا شود، علائمش شدیدتر یا وخیم تر از یک خانم غیرباردار در همان سن و شرایط جسمی نخواهد بود.
وی در پایان بر اهمیت مضاعف رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران بارداری تأکید کرد و گفت: شستشوی مرتب دست‌ها، زدن ماسک، ماندن در خانه تا حد ممکن و پرهیز از معاشرت‌های غیرضروری به همه شهروندان، به ویژه خانم‌های باردار توصیه می‌شود، همچنین از تمامی افراد که با خانم باردار در تماس نزدیک هستیم خواهشمندیم موارد بهداشتی را بیشتر از سایر افراد رعایت کنند؛ چراکه به خاطر وجود مادر باردار در صورت رعایت نکرد و ابتلا مادر به کرونا خطرات بیشتری مادر و جنین را تهدید خواهد کرد.
متخصص زنان و زایمان در بیمارستان 17 شهریور ابراز داشت: بنده از تمامی مردم عزیز که در طول مدت اعمال محدودیت ها پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کردند و شرایط قرنطینه را مد نظر داشتند، تشکر و قدردانی می کنم؛ چراکه ما در بیمارستان شاهد کاهش موارد ابتلا و کمتر بدحال بودن بیماران هستیم و امیدوارم همچنان با رعایت موارد بهداشتی شاهد ریشه کن شدن کرونا در کشور باشیم.


نظر شما :