افتتاح بخش ICU ویژه مادران باردار ( HDU)

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۷ کد : ۲۸۶۱ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۷۱۲
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، تجهیز و افتتاح بخش ICU ویژه مادران باردار ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با آغاز دهه فجر در بیمارستان شهدای هفده شهریور با حضور مسئولین شهری فرمانده سپاه، رئیس و اعضای شورای شهر، سرپرست، معاونین و مدیران دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه گفت: توانستیم برای نخستین بار در بهمن ماه سال جاری بخش ICU مادران باردار را در بیمارستان شهدای هفده شهریور را با جذب نیروهای متخصص در این حوزه اندازی کنیم.

 

دکتر کریمی درخصوص تجهیز بیمارستان زنان و زایمانشهدای هفده شهریور اظهار داشت: این بیمارستان در شهرستان ساوه پوشش دهی خدمات سلامت نوزاد و مادر به شهرها و روستاهای همجوار را نیز برعهده دارد. 

 

وی افزود: در بیمارستان شهدای هفده شهریور، با افتتاح ۶ تخت به عنوان ICU ویژه مادران بارداری که نیاز به مراقبت ویژه تری دارند، خدمات و مراقبت های ویژه ارائه می‌گردد. 

 

دکتر کریمی خاطر نشان کرد: با افتتاح مرکز HDU ، مختص مادرانی است که وضعیت جسمانی مساعدی ندارند، دیگر در بخش های ‌ICU ژنرال بستری نمی شوند و در عوض در بخش مادران نیاز به مراقبت های ویژه و در کنار فرزندان خود ارائه خدمت میگیرند.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر وجود سلامت روان و آرامش لازمه مادران باردار است تصریح کرد: مادرانی در ICU ویژه مادران، تحت مراقب قرار می گیرند که نیاز به مراقبت ویژه تری و آرامش دارند و مهمترین نکته قرارگیری مادران در کنار فرزند و بدور از جدایی مادر از فرزند است این درحالی‌ست که سابقا این مادران در کنار بیماران دیگر و بدور از فرزندان و در بخشICU عادی بستری می شدند و اکنون با بستری در بخش مادران نیازمند به مراقبت های ویژه تری هستند.

کلید واژه ها: افتتاح HDU افتتاح آی سی یو بخش زنان افتتاح ICU دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :