ارزیابی مجدد استاندارد‌های کالبدی دوره پزشکی عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه (گالری تصاویر)

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۴ کد : ۲۸۱۳ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۵۴۷
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از ارزیابی مجدد استاندارد‌های کالبدی دوره پزشکی عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه توسط تیم ارزیاب وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، در ابتدای جلسه‌ای که با حضور ارزیابان وزارت بهداشت تشکیل گردید دکتر محمود کریمی ضمن خیرمقدم به تیم ارزیاب، از این فرصتی که برای اخذ رشته پزشکی در اختیار دانشکده ساوه قرار‌گرفته است تقدیر نمودند.


دکتر کریمی از تلاش شبانه‌روزی کلیه معاونین، مدیران و کارشناسان این دانشکده، همچنین از کمک‌های بسیار عالی خیرین گرانقدر حاج آقا عسگریان مدیرعامل محترم گروه نیکان کاوه در ساخت پردیس دانشگاهی و آماده‌سازی زیر ساخت‌ها تقدیر و تشکر نمودند و گفتند همکاری مسئولین شهری از‌جمله فرماندارو نماینده محترم شهرستان، امام جمعه محترم و سایر مسئولین که در تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌ها که کمک‌ قابل توجهی در اخذ مجوز رشته پزشکی بود، قابل تقدیر است.


وی ادامه دادند خوشبختانه تجهیزات پزشکی مورد نیاز این رشته خریداری و زیرساخت‌ها در حدود ۹۹ درصد آماده شده و این آمادگی وجود دارد که در بهمن‌ ماه پذیرای دانشجویان پزشکی این دانشکده باشیم.


کریمی افزود: آمدن دانشجویان پزشکی به ساوه فرصتی برای جذب متخصصین هیئت علمی بالینی است و این امر در مجموع باعث رونق و ارتقاء سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ساوه و زرندیه خواهد شد.


عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: دانشکده علوم پزشکی ساوه با این تیم جوان و با انگیزه و فراهم کردن استاندارد‌های لازم با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در شهرستان در آینده نزدیک یکی از قطب‌های و پیشگامان اموزش با‌کیفیت رشته پزشکی خواهد شد.


سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه از مجلس و دولت مردمی که این فرصت عدالت آموزشی را فراهم نمودند که شهرستان‌های کوچک و دانشکده‌ها هم بتوانند پذیرای دانشجویان پزشکی باشند تقدیر و تشکر نموده و از تیم ارزیاب درخواست نمودند ایرادات و کمبود‌های موجود را به‌صورت دقیق و موشکافانه بیان نمایند تا دانشکده نسبت به اصلاح آنها و بالا بردن سطح آموزش اقدام نماید.


همچنین دبیر عالی آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت در این ارزیابی گفت: گسترش آموزش عالی در شهرستان ساوه یکی از گام‌های اساسی توسعه در شهرستان است که دانشکده علوم پزشکی ساوه یکی از دانشگاه‌های سرآمد در این شهرستان است که باعث رشد سایر دانشگاه‌ها و رشد و توسعه شهری نیز گردیده است و از طرفی دانشکده علوم پزشکی ساوه می‌تواند الگویی خوب برای سایر دانشگاه‌هایی باشد که همزمان با همین دانشکده شروع به اخذ مجوز پزشکی نموده‌اند.


محمد ثابت ضمن تقدیر از مسئولین دانشکده، از خیرین محترم "حاج ابراهیم و حاج علیرضا عسگریان جهت پیشبرد اهداف توسعه‌ای دانشکده و همکاری در توسعه زیرساخت‌ها تقدیر نمود و اقدام آنان را اقدامی والا و محترم شمرد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی مورد نیاز خریداری و تهیه شده و زیرساخت‌ها تا ۹۹ درصد ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسیده است و این آمادگی وجود دارد که دانشکده علوم پزشکی ساوه بهمن ماه پذیرای دانشجویان پزشکی باشد.

دکتر دواتی نیز در این بازدید گفت : با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشکده علوم پزشکی ساوه از مسولین دانشکده و خیر محترم تقدیر و تشکر نمودند.

وی با اشاره به پیشرفت دانشکده افزود: دانشکده‌ای که زودتر شروع به‌کار می‌کند زودتر نیز نتیجه و ثمره تلاش اش را خواهد دید و در این میان تربیت قشر تحصیل کرده و دانشجوی توانمند پزشکی باقیات و صالحات است.

ایشان گفتند با توجه به اهمیت رشته پزشکی و حساسیت آموزش این تیم تمامی فرایند‌ها و امکانات لازم را بررسی دقیق خواهند کرد.


همچنین دکتر محمدی از اعضای تیم ارزیاب نیز با تقدیر از همه کسانی که در ساخت و تجهیز و راه‌اندازی پروژه دانشکده پزشکی اقدام نمودند تقدیر و تشکر نموده و گفت: عدالت در آموزش محوری‌ترین سیاست در وزارت بهداشت است و در هرجایی که پتانسیل بالقوه وجود داشته باشد سعی شده است از آن پتانسیل استفاده عالی و کارآمد صورت گیرد.


وی با اشاره به تفاهم‌نامه دانشکده علوم پزشکی ساوه با اراک افزود: طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته بین دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشکده ساوه، پذیرش دانشجو از طریق دانشگاه اراک و محل تحصیل دانشکده ساوه درج شده که اقدامات لازم و حداکثر تلاش جهت رعایت تفاهم‌نامه صورت گرفته است. در این میان دانشگاه علوم پزشکی اراک از جهت تامین برنامه‌ریزی، تجهیزات، هیئت علمی، زیر ساخت‌ها و منابع آموزشی همراه و همقدم با دانشکده علوم پزشکی ساوه خواهد بود‌.


دکتر جواهری مدیر اجرایی تفاهم‌نامه رشته پزشکی نیز با اشاره به تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه اراک و دانشکده ساوه گفت:
پیشرفت دانشکده علوم پزشکی ساوه محسوس و قابل رویت است و در کنار دانشکده علوم پزشکی ساوه جهت اخذ رشته پزشکی و تحصیل دانشجویان در این رشته خواهیم بود و همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

گفتنی است تیم ارزیابی کالبدی استاندارد‌های دوره پزشکی عمومی توسط هیات ارزیابی وزارت بهداشت، به سرپرستی دکتر "محمد ثابت" دبیر عالی شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تیم ارزیاب، دکتر دواتی، دکتر محمدی، و با حضور دکتر "جواهری" مدیر اجرایی تفاهم‌نامه رشته پزشکی و دکتر غلامی مسئول ECD از دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشکده پزشکی ساوه را در روز شنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ مورد ارزیابی مجدد قرار دادند و از پردیس، امکانات و زیر ساخت‌های اموزشی، علنی و رفاهی دانشکده بازدید و از پیشرفت‌های حاصله در حوزه‌های مختلف دانشکده نسبت به پایش و ارزیابی قبلی ابراز خرسندی کرده و از همت بلند و سختکوشی مسولین و کارکنان دانشکده تقدیر و تشکر نمودند.


در این راستا هیات ارزیابی بیرونی در معاونت آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی این دانشکده در جلسه‌ای که با حضور معاونین، مدیران و اعضا هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی ساوه صورت گرفت مستندات مربوطه را که توسط معاون آموزشی دکتر "مرتضی همت" ارائه شد رویت و مورد ارزیابی قرار دادند.

کلید واژه ها: بازدید تیم ارزیاب دانشکده علوم پزشکی ساوه رشته پزشکی


نظر شما :