پیک زمستانی کرونا در کمین است

۲۹ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۱ کد : ۲۷۸۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۴۵
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی انگاری و تزریق نکردن دُز یادآور واکسن، پیک هشتم کرونایی در فصل زمستان در کمین مردم است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمود کریمی اظهار کرد: براساس داده‌هایی که بدست آمده است عملا وارد پیک هشتم بیماری کووید ۱۹ شدیم و انتظار می‌رود بعد از افزایش دو یا سه هفته‌ای مراجعان سرپایی کرونایی از اواسط یا هفته سوم بهمن شاهد افزایش موارد بستری این بیماری باشیم.

وی با اشاره به افزایش بیماری‌های ویروسی نظیر آنفلوانزا طی یک ماهه گذشته به ویژه در کودکان گفت: افزایش بیماری‌های ویروسی در شهرستان موجب شد تا بسیاری از بیماران به دلیل کمبود تخت بستری به شهرهای همجوار برای درمان و بستری مراجعه کنند.

سرپرست علوم پزشکی ساوه تاکید کرد: نگرانی بزرگی که وجود دارد این است که با توجه به اینکه همچنان پیک بیماری آنفلوانزا برای کودکان تمام نشده است، بیماری کووید ۱۹ نیز سوار بر این پیک شود و مشکلات حوزه سلامت دوچندان شده و به یک دغدغه مهم تبدیل شود.

وی افزود: در پیک‌های قبلی خوشبختانه موارد مثبت کرونایی برای کودکان وجود نداشت و به همین دلیل بخش اطفال و نوزادان تعطیل شده بود اما چون شاهد موارد مثبت ابتلای کودکان هستیم در صورت ترکیب دو بیماری مشکلات جدی بوجود خواهد آمد.

کریمی در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: تمامی ۲۵ مرکز جامع و ۳۰ پایگاه سلامت و ۷۵ خانه بهداشت در شهرستان‌های ساوه و زرندیه آماده ارائه خدمات واکسیناسیون برای دُزهای یادآور واکسن هستند و خوشبختانه در سبد واکسیناسیون طیف گسترده‌ای از واکسن‌ها وجود دارد و براساس دُزهای قبلی که افراد تزریق کردند یا وضعیت افراد اعم از سالمند بودن، بارداری یا ابالا به بیماری های خاص و زمینه ای نسبت به دریافت واکسن ها متناسب با شرایط خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی، اکیدا توصیه می‌شود تمامی مشمولینی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن کرونای آنها گذشته است، بخصوص افراد بالای ۱۸ سالی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی هستند، جهت دریافت دُز یادآور واکسن خود در اسرع وقت به مراکز جامع سلامت یا پایگاه‌های سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.


نظر شما :