رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه:

روند ابتلا به کرونا و موارد فوتی همچنان افزایشی است/کاهش سن درگیری با کرونا در استان

۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹ کد : ۲۶۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۰۴
در نشست مشترک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور که با حضور فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه¬های بهداشت و درمان منتخب به صورت آنلاین در بیست و ششم آبان ماه سالجاری در سالن جلسات فرمانداری ساوه برگزار شد، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، روند ابتلا به کرونا و موارد فوتی ناشی از این بیماری را همچنان افزایشی خواند.
روند ابتلا به کرونا و موارد فوتی همچنان افزایشی است/کاهش سن درگیری با کرونا در استان

به گزارش وب دا ساوه، دکتر مهدی مصری رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در این نشست گفت: در پیک سوم کرونا اراک و ساوه به علت مواصلاتی بودن، تردد زیاد و همچنین وجود کارخانهها و جامعه کارگری در وضعیت مشکی قرار دارند و در شهرستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال حاضر 488 نفر بستری و 91 نفر در آی.سی.یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
وی افزود: در ساوه و زرندیه 149 نفر بستری، 29 نفر در آی.سی.یو و در خمین 5 نفر بستری و یک نفر در آی.سی.یو تحت مراقبت قرار دارند.
دکتر مصری خاطر نشان کرد: با توجه به غربالگریهای انجام شده در استان نزدیک به 30 هزار تست انجام که از این تعداد 10 هزار مورد مثبت بوده است که این آمار به علت جمعیت زیاد، بافت شهری، تراکم جمعیت و ترددهای بالا بوده و به نظر میرسد اینکه بتوانیم غربالگری را به صورت وسیع انجام دهیم امری اجتناب ناپذیر است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در شاخص مقایسهای هفته سوم آبان ماه نسبت به هفته دوم موارد مثبت 3 درصد افزایش، موارد کووید در کل استان 13 درصد کاهش و تعداد موارد سرپایی 7 درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص گروه سنی غالب، ابراز داشت: در مقایسه با هفتههای اول، در مجموع، گروه سنی ابتلا  به 30 تا 59 سال، در اراک 30 تا 39 سال، در ساوه 40 تا 49 و در خمین به 50 تا 59 سال رسیده است که این اعداد و ارقام نشان¬دهنده پایین آمدن گروه سنی موارد ابتلاست.
وی در خصوص گروه سنی غالب در موارد فوتی تصریح کرد: در شهرستانهای تابع اراک در هفته دوم آبان ماه 80 تا 89 سال، در هفته سوم 60 تا 69 سال ، در ساوه 60 تا 69 در هفته دوم و 80 تا 89 سال در هفته سوم و در خمین نیز این رقم بین 80 تا 89 سال ثابت مانده است و بر این اساس و در مجموع روند ابتلا بروز جدید و فوتیها در هفته اخیر همچنان در کل استان افزایشی است.
دکتر مصری از اجرای 3 طرح ، شهید جلیلوند، بسیج محله و طرح قرنطینه و پیش بیمارستانی که در حال حاضر در حال اجراست خبر داد و گفت: در طرح شهید جلیلوند، مسئول اصلی نظارت، پلمپ و در واقع تعطیلی مراکز طرح محدودیت ساعت 18، به عهده همکاران ناجاست که با همکاری اصناف، بسیج و بهداشت صورت میگیرد.
وی در خصوص طرح بسیج محله افزود: در این طرح مناطق قطب بندی شده و ناظران سلامت بر حسب جغرافیا و شرایط شغلی طبقه بندی و با استفاده از گشتهای رضوییون علاوه بر گشت و ارشاد در محلهها، نظارت و بازرسی نیز صورت میگیرد.
وی خاطر نشان ساخت: در طرح قرنطینه و پیش بیمارستانی که در پیک اول هم انجام شد در حال حاضر با ظرفیت 50 نفر احداث و خدمات سرپایی، نمونه گیری و ... به بیمارانی که نمیتوانند در خانه ایزالاسیون خوبی داشته باشند مدیریت میشود و امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.
دکتر مصری در پایان ضمن تشکر از استاندار و فرمانداران شهرستانها که همواره حضور پر رنگ داشتهاند گفت: بر حسب دستور معاون وزیر بهداشت مرکز بیماریهای عفونی شناسایی شده است و با توجه به موقعیت این شهرستان و وجود اردوگاه افاغنه نیاز شدید به این مرکز وجو دارد و خواستار راه اندازی هرچه سریعتر این مرکز هستیم، همچنین نیاز به تستهای وسیع کرونا و کمبود نیروی انسانی از نیازهای مبرم شناسایی شده است. 

 


نظر شما :