عملیات اجرایی احداث سه پروژه بهداشتی در ساوه آغاز شد (گالری تصاویر)

۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۳ کد : ۲۶۶۳ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۰۴۸
با حضور جمعی از مسئولان محلی و مقامات دانشکده علوم پزشکی ساوه عملیات اجرایی احداث سه پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت روستاهای غازم آباد و باغ شیخ و مرکز جامع سلامت روستائی جوشقان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در مراسم کلنگ زنی پروژه‌ها اظهار کرد: پیرو طرح تکمیل، تجهیز، راه‌اندازی و افتتاح ۲۰۰۰ واحد بهداشتی در سراسر کشور با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشکده مجوز احداث سه پروژه بهداشتی اخذ و عملیات اجرایی احداث آنها شد.

دکتر محمود کریمی احداث خانه بهداشت روستای غازم آباد از توابع بخش مرکزی ساوه را نخستین پروژه بیان کرد و افزود: این مرکز بهداشتی با ارائه خدمات به جمعیت  ۵۰۰نفر اقماری در ساختمان فعلی فعالیت دارد و به دلیل مستهلک بودن ساختمان احداث فضای فیزیکی مناسب دیگری در دستور کار قرار گرفت و کلنگ آن بر زمین زده شد. در حال حاضر نیروی انسانی بهورز جهت ارائه خدمات بهداشتی در این روستا حضور دارد و جذب بهورز جدید نیز انجام شده و در حال گذراندن آموزش‌های لازم است.

وی افزود: خانه بهداشت روستای غازم آباد زیر نظر مرکز جامع سلامت سرداران است و هفته‌ای یک روز اعضای تیم سلامت شامل پزشک، ماما و کارشناس بهداشت به خانه بهداشت فوق جهت ارائه خدمات سطح یک مراجعه می‌کنند.

دکتر کریمی در خصوص خانه بهداشت روستای باغ شیخ نیز به عنوان دومین پروژه کلنگ زنی شده گفت: این خانه بهداشت برای ارائه خدمات برای جمعیت ۱۷۰۰ نفر اقماری ساخته شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. در حال حاضر خانه بهداشت روستای احمدآباد که در حدود یک کیلومتری روستای باغ شیخ قرار دارد به ساکنین این روستا خدمات بهداشتی ارائه می‌دهد که به دلیل جمعیت بالای روستای باغ شیخ و رفاه بیشتر اهالی مجوز احداث خانه بهداشت باغ شیخ اخذ شده است.

وی افزود: جذب بهورز جدید برای این خانه بهداشت انجام شده و درحال گذراندن آموزش‌های لازم است و زیر نظر مرکز جامع سلامت سرداران فعالیت کرده و هفته‌ای یک روز اعضای تیم سلامت شامل (پزشک، ماما، کارشناس بهداشت) به خانه بهداشت فوق جهت ارائه خدمات سطح یک مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص مرکز جامع سلامت روستایی جوشقان به عنوان سومین پروژه گفت: مستهلک شدن ساختمان مرکز جامع سلامت روستایی جوشقان موجب شد تا احداث ساختمان جدید دیگری با هدف ارائه خدمات به جمعیتی معادل ۵۰۰۰ نفر در دستور کار قرار گیرد و هم اکنون این مرکز دارای پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما و کارشناس بهداشت بوده و با حضور پزشک دائم کلیه خدمات سطح یک به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

کلید واژه ها: کلنگ زنی مرکز جامع سلامت جوشقان مرکز جامع سلامت غازم آباد مرکز جامع سلامت باغ شیخ درمانگاه


نظر شما :