سه طرح حوزه سلامت در ساوه افتتاح و کلنگ زنی شد (گالری عکس)

۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۴ کد : ۲۶۲۶ اخبار و رویدادها اخبار خیرین اخبار ویژه
تعداد بازدید:۴۴۶
در مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ساوه سه طرح حوزه سلامت در ساوه افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس برنامه  هفتم توسعه به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ساخت یک پایگاه اورژانس ضروری است در حالی که تعداد پایگاه‌های فعلی اورژانس در ساوه با جمعیت آن همخوانی ندارد.

محمود کریمی افزود: با توجه به جمعیت ساوه و زرندیه برای دستیابی به این شاخص، ساخت ۲۶ پایگاه اورژانس ضروری است در حالی که امروز بیستمین پایگاه به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با حمایت مالی و مشارکت خیرین به شاخص مدنظر هدفگذاری شده دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه ساختمان این مرکز به صورت استیجاری توسط اداره مخابرات در اختیار دانشکده قرار داده شده است، افزود: براساس برنامه توسعه در حال حاضر برای رسیدن به شاخص تعیین شده دو پایگاه جاده‌ای و چهار پایگاه شهری عقب هستیم که در صورت واگذاری زمین و مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی اجرایی خواهد شد.

کریمی در خصوص آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سرطان با همت خَیر عرصه سلامت دکتر علی جراحی زاده گفت: این مرکز در زمینی به متراژ ۸۰۰ متر مربع احداث خواهد شد، که یکی از اولویت‌های اساسی شهرستان است و با تاسیس آن از رفت و آمد بیماران به شهرهای اطراف و صرف هزینه‌های مازاد جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت خیر سلامت در ساخت  این مرکز افزود: در ابتدای سال جاری پروژه خیر ساز مرکز جامع سلامت دکتر علی جراحی زاده افتتاح شد و این دومین پروژه با همکاری این خیر نیکوکار است. همچنین پایگاه سلامت رجبی ۲ در میدان شهید آوینی نیز به صورت خیرساز احداث شد و در اختیار ساکنین این منطقه قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: افتتاح کلنگ زنی


نظر شما :