ساوه با کمبود فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی مواجه است

۰۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۰ کد : ۲۵۰۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۸
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در این شهرستان گفت: براساس سند توسعه درمان، تا سال ۱۴۰۴ علوم پزشکی ساوه باید در بخش دولتی دارای ۵۸۸ تخت بیمارستانی باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری فارس، محمود کریمی شامگاه دوشنبه دوم آبان‌ماه در جریان بازدید از بیمارستان شهید مدرس، با اشاره به کمبود شدید فضای فیزیکی و تخت بستری و ارائه خدمات درمانی به بیماران در ساوه اظهار کرد: بر اساس سند توسعه درمان، تا سال ۱۴۰۴ دانشکده علوم پزشکی ساوه نیاز به ۵۸۵ تخت درمانی در بخش دولتی دارد که برای تحقق این مهم تنها سه سال زمان باقی است. 

وی با بیان اینکه در زمینه تأمین تخت بیمارستانی میانگین تخت فعال در بخش دولتی نسبت به هزار نفر جمعیت در کشور ۱.۸۴ و در ساوه ۱.۲۷ است، افزود: برای رسیدن به این استاندارد و جبران این عقب ماندگی نیاز به تلاش همه جانبه مسئولین شهری و استانی است چرا که فضای موجود در حال حاضر هم پاسخگوی نیازهای درمانی شهرستان نیست.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: چنانچه بارها اعلام شده است بیمارستان جدید ۲۵۰ تخت‌خوابی، به عنوان جایگزین بیمارستان مدرس خواهد بود بنابراین با بهره‌برداری از این بیمارستان تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود دانشکده تعداد قابل توجهی افزایش پیدا نخواهد کرد.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تقدیر از کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ساوه و زرندیه بیان کرد: علاوه بر نیاز به افزودن تخت‌های بیمارستانی، ساخت مجموعه‌های پشتیبانی و رفاهی برای کادر درمان که اکثر قریب به اتفاق آنها غیر بومی هستند از نیازها و دغدغه‌های اصلی مسئولین دانشکده می‌باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد رشته پزشکی و افزوده شدن ۴۷ متخصص و فوق تخصص به شهرستان در دو سال آتی و عقب‌ماندگی زیر ساختی دانشکده در این زمینه به طوری که در بیمارستان مدرس فعلی حتی یک پانسیون برای پزشکان و کادر درمان ساخته نشده است، تلاش جدی و عزم همه جانبه مسئولین شهرستان برای بهبود استانداردهای رفاهی و پشتیبانی کادر درمان و به‌تبع افزایش رضایت‌مندی و در نهایت ارائه خدمات سلامت بهتر و باکیفیت را در بر خواهد داشت. 

گفتنی است در این بازدید محمود کریمی ضمن بازدید از بخش‌های اورژانس، اورژانس بستری، داروخانه و بخش‌های مراقبت ویژه، به بررسی چگونگی رعایت استانداردها و فرآیندهای ارائه خدمت به بیماران و میزان رضایتمندی بیماران پرداخته شد و مراجعین، پزشکان و پرستاران این بیمارستان در خصوص نحوه ارائه خدمت، راهکارهای اجرایی جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر و سایر مباحث و مشکلات موجود گفت‌وگو کردند.


نظر شما :