دکتر رضایی رئیس مجتمع درمانی شهید مدرس و ۱۷ شهریور:

ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در ساوه تفکیک شده است

۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۵ کد : ۲۲۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۸۹
رئیس مجتمع درمانی شهید مدرس و ۱۷ شهریور شهرستان ساوه با اشاره به اینکه این مرکز درمانی پذیرای تمامی بیماران است، گفت: ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در این بیمارستان تفکیک شده است.
ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در ساوه تفکیک شده است

رئیس مجتمع درمانی شهید مدرس و ۱۷ شهریور شهرستان ساوه با اشاره به اینکه این مرکز درمانی پذیرای تمامی بیماران است، گفت: ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در این بیمارستان تفکیک شده است.

دکتر حبیب‌الله رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تریاژ تشخیص تنفسی اورژانس از تریاژ عمومی سایر بیماران مجزاست، اظهار کرد: شهروندان ساوجی با خیال آسوده می‌توانند برای درمان سایر بیماری‌های خود به مجتمع درمانی شهید مدرس و ۱۷ شهریور مراجعه کنند، زیرا مسیر درمان بیماران اورژانسی و بیماران حوادث و غیرواگیردار نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی کاملا از مسیر درمان بیماران کرونایی جداست و سازوکاری فراهم شده است تا اورژانس کرونایی از اورژانس غیرکرونایی تفکیک شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران کرونایی در شرایط ایزوله تحت درمان قرار می‌گیرند، افزود: با وجود حجم بالای مراجعین مبتلا به بیماری کرونا، اما با تلاش پزشکان، کادر پرستاری و کارکنان حوزه سلامت برای ارائه خدمات به سایر بیماران ادامه دارد و هیچ تداخلی در حوزه خدمت رسانی به بیماران غیرکرونایی وجود ندارد.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر طب اورژانس بیمارستان شهید مدرس نیز تفکیک شده است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با خاطری آسوده و با اطمینان از اینکه فضای در نظر گرفته شده عاری از هرگونه آلودگی ویروس کروناست، خدمات درمانی را دریافت کنند. اورژانس قدیم بیمارستان شهید مدرس به بیماران غیرکرونایی تخصیص یافته و ساختمان اورژانس جدید مخصوص بیماران کرونایی است و هیچگونه تداخلی در مراجعه و پروسه درمان بیماران وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از بیماران غیرکرونایی بویژه بیماران قلبی و عروقی نسبت به مراجعه به بیمارستان جهت درمان نگران هستند، گفت: عدم مراجعه این بیماران به پزشک و مراکز درمانی احتمال دارد مخاطراتی را برای آنان به همراه داشته باشد. بیماران غیرکرونایی با اطمینان خاطر به بیمارستان مراجعه کنند و به هیچ وجه نگرانی نداشته باشند.

دکتر رضایی تصریح کرد: به دلیل نگرانی مردم از ابتلا به کرونا، مراجعه بیماران غیرکرونایی به بیمارستان‌ها کاهش چشمگیری داشته است. توصیه متولیان حوزه سلامت به بیماران غیرکرونایی این است که نگران عارضه‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی باشند و چه بسا عدم مراجعه به موقع به بیمارستان منجر به تشدید عارضه و نهایتا سکته قلبی شود و جان خود را از دست بدهند.

وی گفت: قبل از شیوع بیماری کروناویروس بخش CCU مراکز درمانی با حجم قابل توجه بیماران قلبی و عروقی مواجه بود، اما به دلیل نگرانی مردم در مراجعه به بیمارستان، این بخش هم اکنون با ظرفیت حداقلی و مراجعه انگشت شمار فعالیت دارد.

رئیس مجتمع درمانی شهید  شهید مدرس و ۱۷ شهریور شهرستان ساوه افزود: در ماه‌های گذشته مشاهده شده که بسیاری از بیماران قلبی و دیابتی، مبتلا به فشار خون بالا و بیماری های مزمن به دلیل ترس و نگرانی از ابتلا به کرونا به این مراکز مراجعه نکرده‌اند که این کار تشدید بیماری و فوت بعضی از این بیماران را به دنبال دارد.

 وی ادامه داد: مردم بدون نگرانی به این بیمارستان مراجعه کنند و اطیمنان خاطر داشته باشند که پروتکل های بهداشتی که مهمترین اصل در پیشگیری از بیماری‌هاست به خوبی رعایت می شود تا خاطر آنان از مراجعه به این مراکز آسوده باشد.


نظر شما :