راه اندازی مرکز رشد فناوری سلامت در دانشکده علوم پزشکی ساوه

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۶ کد : ۲۱۹۲ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۶۱۷۹
راه اندازی مرکز رشد فناوری سلامت در دانشکده علوم پزشکی ساوه نقطه عطفی در کمک به توسعه فعالیتهای کارآفرینی و نیز رفع چالش های واحدهای فناور مستقر در شهرک های صنعتی شهرستان ساوه و زرندیه.

در راستای گام عملی در جهت دانش بنیان شدن صنایع مستقر در شهرک صنعتی ساوه و به همت مرکز رشد فناوری سلامت نشست مشترکی با مدیران ارشد شرکت پرسام رابر فارمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه ، آقای دکتر عزیزی مدیر آموزش و پژوهش، آقای دکتر حسین زاده رئیس مرکز رشد فناوری سلامت و خانم مهندس خدارحمی کارشناس مرکز رشد دوشنبه 30 خرداد 1401، در سالن جلسات شرکت پرسام رابر فارمد واقع در شهر صنعتی کاوه با مدیر عامل، مدیر داخلی، مدیر بازرگانی، مسول فنی و سایر مدیران ارشد این کارخانه دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا مدیران محترم کارخانه به معرفی کارخانه و شرکتهای زیرمجموعه آن، شرح  فرایند تولید، محصولات و فعالیتهای مرتبط پرداخته و سپس سوالات و مشکلات خود را در خصوص چگونگی فرآیند دانش بنیان شدن مطرح کردند. 

در ادامه آقای دکتر عزیزی در مورد دانشکده علوم پزشکی، رشته‌­های تحصیلی و پتانسیل­‌های معاونت آموزشی و تحقیقات مطالبی را ارائه کردند سپس آقای دکتر حسین زاده ضمن معرفی مرکز رشد فناوری سلامت به توضیحات مبسوطی پیرامون مراحل روند دانش بنیان شدن صنایع، خدمات قابل ارائه توسط مرکز رشد و توسعه همکاری طرفین پرداختند روند اقدامات انجام شده برای همکاری با مرکز رشد، آئین نامه ها و قوانین جدید مصوب شده، برنامه های آتی مرکز رشد و برقراری تعامل مشترک در راستای اهداف مرکز رشد از مباحث مطرح شده از سوی ایشان بود.

قابل ذکر است که شرکت پرسام رابر فارمد در ابتدای سال ۱۳۹۸ با سرمایه گذاری مشترک شرکت سامسونگ کره جنوبی و پارس آمپول ایران به شماره ثبت 215332/21-17341 در سازمان سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده است و براساس برنامه پیش بینی شده این شرکت در فاز نخست تولیدات خود برای اولین بار در ایران اقدام به تولید انواع رابر استاپر دارویی در سایزهای ۱۳، ۲۰ و ۳۲ در دو نوع کلروبوتیل و بروموبوتیل با بسته بندی های نرمال و تایوک نموده است. با توجه به شمول این محصول در زمره محصولات Primary Packaging و ارتباط و تأثیر مستقیم آن بر پروسه تولید و کنترل کیفیت دارو از استانداردهای EP، BP و USP استفاده می شود و همچنین گواهینامه GMP از سازمان غذا و دارو جهت تولیدات این شرکت اخذ گردیده است.

این نشست با بازدید از پروسه تولید پایان یافت و مقرر گردید در آینده نزدیک پیش نویس تفاهم نامه همکاری توسط طرفین تهیه و در یک جلسه هماهنگ شده به تایید نهایی طرفین برسد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه مرکز رشد و فناوری سلامت تاسیس مرکز رشد مرکز رشد در دانشکده ساوه شرکت های دانش بنیان


نظر شما :