معاون وزیر بهداشت خبر داد: تزریق دز ۴ واکسن کرونا الزامی می شود

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹ کد : ۲۰۹۵ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۸۹۵
کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: امروزه بحث ایمنی زایی توسط واکسیناسیون یک امر مهم در تمام جوامع و کشور‌ها است.

به گزارش دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمال حیدری گفت: امروزه بحث ایمنی زایی توسط واکسیناسیون یک امر مهم در تمام جوامع و کشور‌ها است.

او گفت: یکی از راه‌های ارتقای سلامت جامعه مخصوصا کودکان بحث پوشش دهی واکسیناسیون است ما باید بتوانیم ایمنی جامعه را به بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد برسانیم.

او بیان داشت: استمرار واکسیناسیون کودکان حتما باید در مراکز درمانی کشور انجام شود.

حیدری گفت: وزارت بهداشت آن طور که انتظار داشت مردم از نوبت سوم استقبال نکردند و در حال حاضر نزدیک به ۲۶ میلیون نفر برای دریافت نوبت سوم مراجعه نکرده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از دلایلی که در حال حاضر کرونا در ایران کاهش یافته بحث واکسیناسیون است اما اگر این موضوع تداوم نداشته باشد ممکن است این ایمنی به مرور زمان افت پیدا کند، زیرا کشور‌های توسعه یافته به تازگی با یک موج جدید رو به رو شده اند.

حیدری متذکر شد: گروه های پرخطر بالای ۷۰ سال و بیماران خاص حتما برای نوبت ۴ واکسن کرونا اقدام کنند.

او گفت: براساس بررسی های کمیته علمی علاوه بر دریافت دز ۴ واکسن کرونا برای گروه های اعلام شده سایر افراد جامعه نیز احتمالا باید یک نوبت واکسیناسیون در آینده نزدیک را دریافت کنند تا بتوانیم شرایط کشور را حفظ کنیم.

او افزود: همچنان وزارت بهداشت توصیه می‌کنند افراد جامعه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک مخصوصا در محیط‌های سر بسته را جدی بگیرند و افرادیکه دارای بیماری زمینه‌ای هستند خود مراقبتی کرده و از تجمع‌ها دوری کنند.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه دز چهارم کرونا واکسن کرونا


نظر شما :